تلاش‌های اپل برای قتل لپ‌تاپ با آی‌پد پس از یک دهه ادامه دارد

0
517

آیپد‌ها نتوانسته‌اند از لپ‌تاپ و گوشی‌های هوشمند پیشی بگیرند؛ اما کمپانی اپل به تلاش خود در این راستا ادامه خواهد داد.  بعد از گذشت 10 سال، اپل هنوز هم به دستگاهی که آینده محاسبات را در دست خواهد داشت؛ امیدوار است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از انگجت، ده سال پیش، استیو جابز خط تولید جدیدی را معرفی کرد که اپل در طول عمر خود آن را به بازار عرضه خواهد کرد. در ابتدا ، آیپد/ iPad به خاطر نام خود مورد تمسخر قرار می گرفت؛ اما به سرعت مورد توجه عموم قرار گرفت و الهام بخش بسیاری از دستگاههای کپی شد که هیچکدام از آنها همانند آیپد نبودند.

استیو جابز مرحوم با معرفی آیپد در تاریخ 27 ژانویه سال 2010 گفت: “آیپد پیشرفته ترین فناوری ما در یک دستگاه جادویی و انقلابی با قیمتی باورنکردنی است. ما معتقدیم که آیپد بیان مناسبی از آینده رایانه های شخصی باشد.”

تیم کوک مدیر اجرایی کنونی اپل در رویدادی در سال 2016 از iPad Pro  9.7 اینچی پرده برداری کرد و همان حرف‌های جابز را به زبان آورد و گفت: “کاری که ما می خواهیم انجام دهیم این است که یک کامپیوتر فوق العاده عالی را در یک مقیاس کوچک قرار دهیم تا بتوانید آن را با خود حمل کرده و در کمتر از 20 دقیقه نحوه استفاده از آن را یاد بگیرید”.

سود حاصل از فروش اپل در iPad  در بین شرکت های دیگر همچنان بی رقیب است، و این رقم علیرغم اوج فروش در فصل خرید تعطیلات 2013 و رسیدن به رقم 26 میلیون دلار و در نهایت کاهش و افول آن؛ همچنان از رقیبان سرتر است.

سالهاست که اپل با ارائه آیپد ها با اندازه های مختلف صفحه نمایش، ویژگی ها و قیمت متنوع سعی دارد تا آن را ارتقا دهد. با این حال آیپد کمترین درآمد انسبت به خط های تولید دیگر اپل را به خود اختصاص داده است. با این حال درآمد  4.66 میلیارد دلار اپل که در سه ماه گذشته به دست آورده و همچنین اصرار خود اپل به iPad به عنوان دستگاه آینده  برای محاسبات؛ ایپد را سرپا نگه داشته است.

اپل از آیپد برای معرفی  فناوری های مهم خود استفاده می کند و این روال از گذشته تا کنون ادامه داشته است. اولین پردازنده سری A اپل A4 نام داشت که ابتدا در آیپد به کار گرفته شد و سپس وارد آیفون 4 شد.

اپل تصمیم گرفت برای آیپد از تراشه های با عملکرد بالاتر و مخصوص استفاده کند و این کار را با ارائه تراشه A5X در سال 2012 آغاز کرد.  در سال های اخیر پردازنده A12X به کار گرفته شد در آیپد پرو با پردازنده های  قوی رقابت می کرد.

علاوه بر پردازنده صفحه نمایش های آیپد ها نیز به مرور پیشرفت های چشمگیری داشتند.  قلم و کیبود یکی از لوزم جانبی های مفیدی بود که در کنار این آیپد ها عرضه می شد. اما در ابتدا این لوازم جانبی توسط شرکت های ثالث تولید شده و کیفیت بالایی نداشت تا سرانجام اپل در گنار iPad Pro 12.9 اینچی این لوازم جانبی را ارائه کرد.

بعد از 10 سال ، ارائه آیپد و به دست آوردن سود، مضحک است آن را یک شکست بنامیم

اما مطمئناً موفقیت آن بسیار کم تر از تصورات استیو جابز بود. او در استعاره معروف خود آیپد را همانند یک خودرو و لپ تاپ و رایانه های شخصی را به یک کامیون تشبیه کرد و معتقد بود  بیشتر افراد به یک خودرو نیاز دارند تا یک کامیون.

البته تنها اشتباه جابز در این بود که بر روی وسیله اشتباهی شرط بندی کرد. این روزها تعداد زیادی از افراد از تلفن های هوشمند خود به عنوان رایانه اصلی استفاده می کنند؛ اما آیپد انتخاب انها نیست. اما اگر به یک گوشی با صفحه بزرگ تر و  صفحه کلید نیاز داشته باشند؛ بهتر است سراغ آیپد بروند.

البته این مسائل بر روی  تفکرات اپل تاثیر  نداشته و ندارد. تا زمانی که iPad برای اپل درآمد کسب می‌کند و مشتریان راضی هستند، اپل  ساخت و فروش آن ادامه خواهد داد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها