تلاش اپل برای فرار از شکایت ۱.۶ میلیارد پوندی در انگلیس

0
39

اپل با عجله وارد دادگاه لندن شده و از مقامات قضایی خواست تا دادخواست شکایت ۲ میلیارد دلاری معادل ۱.۶ میلیارد پوندی را به اتهام پنهان سازی باتری‌های معیوب روی میلیون‌ها آیفون مسدود کند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از جی اس ام ارنا، پیش تر جاستین گاتمن، فعال اجتماعی به نمایندگی از طرف کاربران انگلیسی اعلام کرد دادخواستی ۱.۶ میلیارد پوندی را به اتهام باتری گیت به دادگاه علیه اپل می‌دهد.

اپل ممکن است به اتهام خفه کردن گوشی آیفون و تخریب باتری آیفون ۶ و ۶ اس با آپدیت نرم افزاری محکوم به پرداخت ۱.۶ میلیارد پوندی شود.

وکلای گاتمن استدلال می‌کنند که اپل مشکلات باتری آیفون‌های قدیمی را با محدود کردن عملکرد پنهان کرده است.

اپل تلاش دارد تا با درخواست تجدیدنظر به دادگاه لندن مانع از شکایت گاتمن شود.

اپل ادعا کرده است که این شکایت بی اساس بوده و تنها تعداد کمی از باتری‌های قدیمی روی آیفون معیوب بوده که اپل برای حل مشکل، طرح جایگزینی باتری رایگان را به صورت گسترده اجرایی ساخته است.

اما وکلای گاتمن به توافق اپل در سال ۲۰۲۰ با کاربران آمریکایی اشاره می‌کنند که اپل به گناهکار بودن خود اعتراف کرد که از عمد تلاش کرده تا ایفون‌های قدیمی را خراب کرده تا کاربران مجبور به خرید گوشی‌های جدید شوند.

اپل هم به عذرخواهی عمومی خود در سال ۲۰۱۷ و تعویض باتری تاکید کرده و می‌گوید چنین شکایتی در انگلیس وجاهت قانونی ندارد.

این شرکت همچنین می‌گوید به‌روزرسانی مدیریت انرژی، که در سال ۲۰۱۷ برای مدیریت تقاضای باتری‌های قدیمی‌تر یا با سطح شارژ پایین‌تر معرفی شد، تنها عملکرد آیفون ۶ را به طور متوسط ۱۰ درصد کاهش داد.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها