سم پاشی حرفه ای اکانت های جعلی در توییتر!

0
432

کالاسودا_ربات و بات و اکانت های جعلی دیگر زمانشان برای تولید خبرهای سیاسی و جعلی و محال به سر رسیده است. روزنامه واشنگتن پست گزارش داده است که توییتر در چند ماه آینده کارها و تلاش های بسیاری رو در زمینه حذف اکانت های جعلی و اکانت هایی که به انتشار خبرهای کذب و اشتباه می پردازند، خواهد داشت.

واشنگتن پست همچنین گفته است که توییتر در ماه می تا ژوئن امسال حدود ۷۰ میلیون اکانت رو حذف کرده است و این تلاش ها بدون کاهش تا ماه جولای هم ادامه خواهد داشت.

خبرها حاکی از این بوده است که توییتر در یک هفته ۱۳ میلیون اکانت رو از روی پلتفرم خود حذف کرده است.

منابع موثق این روزنامه می گویند که هدف اصلی این کمپانی بررسی موشکافانه اخبار جعلی است که از سمت روسیه بر روی برنامه های اجتماعی منتشر می شود. توییتر تمام اکانت ها و ربات های این برنامه اجتماعی رو از طریق پروژه ای به نام پروژه Megaphone تحلیل و بررسی می کند. این پروژه همچنین می تواند اکانت های جعلی رو شناسایی کند و بعد آنها رو مورد بررسی قرار دهد.

توییتر از توضیح هر چه بیشتر در مورد این پروژه خودداری می کند و صرفا اطلاعات جامعی رو به عموم اعلام کرده است. اما با توجه به گزارش ها و خبرها، توییتر تلاش خود رو برای پیدا کردن ربات های جعلی افزایش داده است. در ماه می ۲۰۱۸، توییتر حدود ۹.۹ میلیون اکانت مشکوک رو شناسایی کرد که در این آمار نسبت به اواخر سال ۲۰۱۷ سه برابر افزایش پیدا کرده است.
زمانی که توییتر اکانتی رو مشکوک اعلام می کند به اون اکانت این فرصت رو می دهد که قانونی بودن خود رو از طریق ارسال یک شماره تلفن همراه اعلام کند. زمانی که اکانتی این کار رو انجام نداد به صورت اتوماتیک حذف می شود.

توییتر اخیراً اعلام کرده است که ربات ها در توییتر ظاهری کاملا واقعی دارند و هر فردی رو می توانند گول بزنند.

توییتر می گوید: ((با توجه به تلاش های اخیر کاربران تغییرات بسیاری رو در زمینه تعداد مخاطبین خود مشاهده خواهند کرد و این موضوع طبیعی است. ))

شاید این کار برای کمپانی کاملا حساس و شاید کمی خطرناک باشد و این شبکه اجتماعی با ریزش کاربران خود مواجه شود ولی این باعث می شود تا فضای توییتر بهتر و اخبار به درستی منتشر شوند.

فیسبوک هم با این مشکل مواجه شده است و این شرکت هم در تلاش است تا اکانت های جعلی و ربات های مخرب رو از روی پلتفرم خود حذف کند.

 با ما در کانال تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها