تماس تلفنی با قورباغه‌ها امکان‌پذیر شد

0
5315

محققان زیست‌شناسی با استفاده از یک وسیله خورشیدی که FrogPhone نام دارد؛ راهی برای تماس تلفنی با زیستگاه‌های قورباغه‌ها کشف کرده‌اند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از سی نت، دستگاه FrogPhone با همکاری چند موسسه تحقیقاتی در استرالیا ساخته شده است. این دستگاه از یک شبکه داده تلفن همراه استفاده می‌کند تا دانشمندان بتوانند در صورت نیاز با آن تماس گرفته و به صدای قورباغه‌ها گوش دهند. این کار به محققان کمک می‌کند تا متوجه شوند کدام حیوان در منطقه خاص حضور دارد.

این ابزار خورشیدی ضدآب، همچنین پیام‌های متنی در مورد دمای آب‌وهوا و داده‌های باتری را برای محققان ارسال می‌کند.

Anke Maria Hoefe کمک نویسنده در مقاله مذکور که مجله انجمن بوم شناسی بریتانیا چاپ شد؛ گفت: “FrogPhone به کاهش چشمگیر هزینه‌ها و خطرات ناشی از بررسی‌های از راه دور کمک خواهد کرد. استفاده از آن همچنین اثرات منفی احتمالی حضور انسان در مکان‌های بررسی را به حداقل می‌رساند”.

محققان یک کارآزمایی میدانی موفق از دستگاه FrogPhone انجام دادند و دریافتند که استفاده از این دستگاه می‌تواند باعث صرفه‌جویی در زمانِ سفر محققان و کاهش هزینه‌های انجام تحقیقات شود.

البته در استفاده از این دستگاه خورشیدی چند محدودیت نیز وجود دارد. اول اینکه این ابزار تنها در جایی کار می‌کند که یک شبکه سلولی مناسب و معقول وجود داشته باشد. علاوه بر این برای نظارت بر مناطق بزرگ به بیش از یک دستگاه FrogPhone نیاز است.

محققان در حال بررسی و طراحی یک نسخه متصل به ماهواره هستند که می‌تواند در مناطق دورافتاده نیز به کار گرفته شود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها