تمرکز فیس بوک روی سخت افزار با ارتقا شغلی اندرو باسورث

0
152

روز چهارشنبه، کمپانی فیس بوک، اندرو باسورث (Andrew Bosworth)، رئیس فعلی بخش سخت افزار و AR / VR خود را به سمت مدیر ارشد فناوری اطلاعات CTO ارتقا داد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از theverge، اندرو باسورث در نقش جدید خود، همچنان رهبری گروه سخت افزاری که Reality Labs فیس بوک نامیده می‌شود؛ را نیز بر عهده دارد و در عین حال مسئولیت بخش مهندسی نرم افزار فیس بوک و هوش مصنوعی را نیز بر عهده می‌گیرد.

او مستقیماً به مدیر شرکت، مارک زاکربرگ گزارش می‌دهد؛ که علاقه زیادی به توسعه عینک‌های AR و metaverse داشته است.

فیس بوک هنوز در بازار فروش سخت افزارهای مصرفی تازه وارد است و با توجه به رسوایی‌های اخیر در حریم خصوصی، با شک و تردید مشتریان مواجه است.

با این وجود، این کمپانی در سالهای اخیر تلاش زیادی در بخش سخت افزاری خود زیر نظر باسورث انجام داده است.

تیم Reality Labs او در حال حاضر بیش از 10 هزار کارمند دارد.

زاکربرگ در بیانیه‌ای گفت:

” باسورث ملقب به بوز به عنوان CTO بعدی ما رهبری Reality Labs فیس بوک را بر عهده خواهد داشت و بر کار ما در زمینه واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و سایر موارد نظارت خواهد کرد و چند گروه دیگر نیز به تیم بوز ملحق خواهند شد.”

شروفر، که از سال 2013 مدیر ارشد فناوری اطلاعات CTO فیس بوک بوده است، در یک پست فیس بوک گفت که ارتباطش را با کمپانی حفظ خواهد کرد. او گفت که کناره گیری سال آینده به او اجازه می‌دهد زمان بیشتری را به خانواده اختصاص دهد. بر اساس یک پرونده در SEC، او به فیس بوک اطلاع داد که در 20 سپتامبر استعفا می‌دهد.

Bosworth یکی از قدیمی‌ترین مدیران فیس بوک است که بیش از 15 سال پیش به این شرکت ملحق شده است. قبل از اجرای Reality Labs، وی بخش تبلیغات را رهبری کرده و بر روی اولین نسخه‌های کلیدی فیس بوک مانند News Feed، Messenger و Groups کار می‌کرد.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها