تنزل رتبه هنگ کنگ در صنعت لجستیک جهان

0
240

صنعت لجستیک هنگ کنگ با کاهش رتبه جهانی به هفتم تنزل پیدا کرد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از theloadstar، طبق گزارش 2022 موسسه Menon Economics and DNV  شهر دریایی برتر جهان به ترتیب سنگاپور، روتردام، لندن، شانگهای و توکیو شدند.

هنگ کنگ نیز با تنزل رتبه ، هفتم جهان شد.

گفتنی است سیاست‌های دریایی هنگ کنگ توسط اداره حمل و نقل و مسکن THB مدیریت می‌شود.

منتقدان می‌گویند صنعت لجستیک در هنگ کنگ توسط این اداره به دلیل نیاز شدید به مسکن، از اولویت افتاده است.

طبق پیشنهاد جدید، این اداره به دو بخش تقسیم خواهد شد و دفتر لجستیک و حمل و نقل به صورت مستقل عمل خواهد کرد.

این پیشنهاد با توجه به کاهش مداوم رتبه بندری هنگ کنگ در دو دهه اخیر، مورد استقبال سهامداران صنعتی قرار گرفته است.

انجمن اپراتورهای ترمینال کانتینری هنگ کنگ از سازماندهی مجدد حمایت کرده و اعلام کرده است در سال‌های اخیر مسکن در اولویت بوده و باعث شده تا منابع لجستیک را نیز در خود جذب کند.

در بیانیه انجمن آمده تقسیم به دو بخش مسکن و لجستیک مهم بوده و دسترسی به منابع اختصاصی برای رسیدگی مستقیم به مسائل لجستیک، شیوه موثری خواهد بود.

«سانی هو» مدیر اجرایی شورای حمل و نقل هنگ کنگ  در این باره گفت به دلایل سیاسی لجستیک مسدود شده بود و حالا یکی از اولویت‌های ارتقاء بحث حمل و نقل هوایی است.

پذیرش سریع فناوری، تدارکات هوشمند و زنجیره تامین هوشمند، تنوع پایه تولید، رونق تجارت الکترونیک، RCEP، BRI در اولویت برنامه توسعه لجستیک هنگ کنگ خواهد بود.

در حال حاضر به دلیل اومیکرون و کمبود نیروی کاردر بخش حمل و نقل هوایی، پروازهای باری هنگ کنگ کاهش یافته و ظرفیت حمل و نقل هوایی محدود شده و به همین خاطر هزینه‌های لجستیک در هنگ کنگ 30 تا 40 درصد افزایش یافته است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها