توافق جدید کمپانی‌های آی‌تی برای مقابله با کودک آزاری

0
117

فیس بوک، گوگل و سایر کمپانی‌های آی‌تی دستورالعمل‌هایی را برای مقابله با کودک آزاری بکار می‌گیرند. در این راستا این شرکت‌ها فعالیت‌های خود را با وزارت دادگستری، امنیت داخلی و شرکای بین المللی توسعه می‌دهند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از انگجت، امروز، وزارت دادگستری (DOJ) و امنیت داخلی به همراه همتایان دولت در استرالیا، کانادا، نیوزیلند و انگلستان – دستورالعمل‌هایی را برای کمک به صنعت فناوری در مبارزه با استثمار کودکان در اینترنت منتشر کردند.

این اصول پس از توافق هر شش شركت در مقابله با اپیدمی سوء استفاده جنسی از كودكان، با مشورت با فیس بوك، گوگل، مایکروسافت، روبلوكس، اسنپ و توئیتر تدوین شد.

اصول توافق این سند مطابق با مقابله با سوءاستفاده جنسی از کودکان در فضای آنلاین شامل 11 اصل است. در این  اصول، مضامینی مانند چایلد گرومینگ (فضای آنلاین و چت روم‌هایی که با اسامی مستعار و غیر واقعی کودکان را گول می‌زنند)، جلوگیری از جستجو در مورد سوء استفاده جنسی از کودک و پاسخ به تهدیدات در حال رشد را در بر می‌گیرد. مطابق بیانیه منتشر شده توسط وزارت امور خارجه، اصول در نظر گرفته شده از انعطاف پذیری كافی برای اطمینان از اجرای مؤثر برخوردار است.

ویلیام بار، دادستان کل آمریكا گفت: “ما امیدواریم كه این اصول داوطلبانه از طرف صنعت پذیرفته و اجرا شود تا یكی از وحشتناک‌ترین جنایات را كه بر روی آسیب پذیرترین اعضای جامعه تأثیر می‌گذارد متوقف كند.”

در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های فناوری برای مقابله‌ی حداقلی از سوءاستفاده کودکان اقداماتی انجام داده‌اند. اخیراً، فیس بوک الگوریتم‌های خود را برای نشانه گذاری عکس‌ها و فیلم‌های منبع باز نامناسب از GitHub در دسترس قرار داده است. مایکروسافت ابزار خود را برای مرور مکالمات مبتنی بر چت و تشخیص چایلد گرومینگ به اشتراک گذاشته است.

هنوز استثمار آنلاین كودكان یك مشكل گسترده و ویرانگر در فضای مجازی است که به این قشر از جامعه آسیب جدی وارد می‌کند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها