توانایی تقلید صدا با هوش مصنوعی

0
646

برای تقلید صدا با هوش مصنوعی تنها کاری که باید انجام دهید این است که حدود 30 دقیقه با میکروفون صحبت کنید. بعد از پردازش و در عرض چند ساعت یک کپی از صدای شما آماده است. سپس، می‌توانید هر چیزی را که می‌خواهید در یک چت باکس تایپ کنید، و تقلید صدای هوش مصنوعی شما آن را پاسخ می‌دهد و با صدای واقعی ارسال خواهد کرد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از theverge، استفاده از هوش مصنوعی در گفتار در سالهای اخیر به لطف یادگیری ماشین پیشرفت چشمگیری داشته است.

در حال حاضر، شبکه‌های عصبی را بر روی داده‌های مرتب نشده از صدا به کار می‌گیرند؛ تا صدای خام کسی را تولید کند. البته ممکن است کیفیت اندکی پایین باشد؛ اما در آینده‌ای نزدیک بهتر خواهد شد.

Frau spricht zu Sprachassistent

ده‌ها استارتاپ در حال حاضر خدمات مشابهی را ارائه می‌دهند. تنها با سرچ “AI voice synthesis” یا “AI voice deepfakes” در گوگل، خواهید دید که این فناوری چقدر متداول است.

از این تکنولوژی می‌توان هم برای جعل و کلاهبرداری استفاده کرد و هم برای افرادی که دچار مشکل شده و نمی‌توانند حرف بزنند؛ مفید است.

در ماه آگوست، استارتاپ Sonantic اعلام کرد که یک صدای هوش مصنوعی از بازیگر ویل کیلمر ایجاد کرده است، بازیگری که بخشی از صدایش در سال 2014 و سرطان گلو آسیب دیده بود.

یکی از کمپانی‌ها، Veritone، چنین خدماتی را در اوایل سال جاری راه اندازی کرد و گفت که به افراد تأثیرگذار، ورزشکاران و بازیگران اجازه می‌دهد بدون نیاز به کار فیزیکی و ورود به استودیو، از صدای هوش مصنوعی خود برای مواردی مانند پخش رادیو استفاده کنند.

در مثال دیگر، نرم افزار ویرایش پادکست Descript از کلون‌های صوتی AI برای ویرایش گفتار مانند رونویسی استفاده می‌کند.

اما این فناوری برای عموم مردم چه فوایدی دارد؟

ما که به اندازه کافی معروف نیستیم تا از این فناوری بهره مند شویم؛ بنابراین آیا این فناوری برای ما مفید است و یا توسعه آن برا ما تهدید حساب می‌شود؟

این فناوری ممکن است در کارهای روزمره نیز مفید باشد. به طور مثال این فناوری می‌تواند برنامه‌ای برای والدین داشته باشد که به آنها اجازه می‌دهد صدای خود را کپی کنند تا بتوانند داستانهای  موقع خواب را برای فرزندان خود بخوانند؛ حتی زمانی که خانه نیستند.

البته خطراتی نیز وجود دارد. کلاهبرداران از تقلید صدا برای فریب شرکت‌ها و جابجایی پول به حساب‌های خود استفاده می‌کنند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها