توسعه یک ابر رایانه برای هوش مصنوعی توسط ژاپن

0
16

وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن (METI) برنامه‌هایی برای توسعه ابر رایانه جدید برای پیشرفت صنعت هوش مصنوعی این کشور ارائه کرده است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از  gizchina، این ابر رایانه جدید (SC) توسط موسسه علوم و فناوری پیشرفته صنعتی (AIST) این کشور اداره خواهد شد.

به گفته Nikkei، این ابررایانه در دسترس برندهای ژآپنی نیز قرار می‌گیرد.

طبق گزارش CNBC  این پروژه برای رفع نیاز ژآپن به افزایش قدرت محاسباتی در توسعه هوش مصنوعی است.

به گفته هیدکی مورای، مشاور ویژه هوش مصنوعی، ژاپن باید سرعت قدرت محاسباتی خود را بالاتر ببرد. طبق ادعای وی این کشور در حال تبدیل شدن به رهبر جهانی در فناوری هوش مصنوعی است

ژاپن در توسعه هوش مصنوعی مولد و مدل‌های زبان بزرگ (LLM) از سایر کشورها ضعیف‌تر عمل کرده است و این به دلیل کمبود قدرت محاسباتی آن است.

ژاپن برای ماندن در رقابت هوش مصنوعی به افزایش قدرت محاسباتی نیاز دارد. ابررایانه‌های موجود در این کشور به اندازه کافی قوی نیستند تا داده‌های هوش مصنوعی را مدیریت کنند.

این پروژه جدید ژاپن 50 میلیارد ین (450 میلیون دلار) هزینه دارد و تا سال 2025 آماده می‌شود.

علاوه بر این این ابر رایانه هوش مصنوعی سرعت پردازش 100 پتافلاپ خواهد داشت که سریع‌ترین‌ها در جهان است. در حال حاضر، یک ابررایانه در AIST وجود دارد که 0.8 اگزافلاپس قدرت محاسباتی دارد.

این ابررایانه جدید ژاپن پتانسیل آن را دارد که بخش هوش مصنوعی ژآپن را تحت تاثیر قرار داده و باعث رشد اقتصادی و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید شود.

در نهایت این ابررایانه قادراست به ژاپن کمک کند تا با سایر کشورها در صنعت هوش مصنوعی رقابت کرده و به رهبری در این بخش برسد.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها