توقف فعالیت‌های اپلیکیشن زوم در چین

0
691

تنش‌ها بین ایالات متحده و چین بیشتر شده و این امر اقتصاد را دچار چالش کرده است. به تازگی اپلیکیشن آمریکایی زوم اعلام کرد که فعالیت خود در چین را متوقف خواهد کرد؛ زوم دیگر به طور مستقیم خدمات یا به روزرسانی را به مشتریانی که آی‌پی آن‌ها از سرزمین اصلی چین است، نمی‌فروشد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از GizChina، اپلیکیشن زوم و TikTok با یک معضل روبرو هستند؛ زیرا روابط بین چین و آمریکا دچار تنش شده است. زوم قبلاً سه مدل فروش برای بازار چین داشت: فروش مستقیم، اشتراک آنلاین و فروش از طریق شرکا. اکنون، تنها گزینه سوم در سرزمین اصلی چین در دسترس خواهد بود.

در ماه می امسال، زوم اظهار داشت كه دیگر ثبت نام‌های كاربران را قبول نخواهد كرد. این بدان معنی است که فقط شرکت‌ها می‌توانند خدماتش را در آینده خریداری کنند. از اول ماه می، کاربران رایگان شخصی نمی‌توانستند جلسات را برگزار کنند؛ اما قابلیت پیوستن به جلسات را داشتند.

اپلیکیشن زوم نیز همانند سایر اَپ ها مشابه در همه گیری کروناویروس، رشد بالایی داشته است؛ اما از ماه مارس یک سری آسیب پذیری های امنیتی را تجربه کرد.

دلیل اینکه ایالات متحده قاطعانه معتقد بود که زوم “مشکل ساز است”؛ این است که روابط نزدیکی با چین دارد. بیشتر پرسنل تحقیق و توسعه زوم در کشور چین هستند؛ زیرا دستمز  در چین به مراتب کمتر است. اما این کمپانی تواسته به خوبی از این بحران عبور کرده و روابطش با آمریکا را بهتر کند.

شرایط زوم بهتر از TikTok نبود؛ اما این کمپانی با اقدامات سازنده‌ی خود توانست از این ممنوعیت‌ها فرار کند. در ابتدا بابت مشکلات امنیتی خود عذر خواهی کرد و آن را رفع نمود. علاوه بر این، این برنامه اعلام کرد که قصد دارد دو مرکز تحقیق و توسعه جدید را در آریزونا و پنسیلوانیا افتتاح کند. همچنین ظرف دو سال 500 مهندس نرم افزار استخدام می‌کند.

زوم همچنین تعدادی زیادی از پرسنل کاری را که به دولت ایالات متحده نزدیک هستند؛ استخدام کرد. این تلاشها بی نتیجه نبود. زوم تأیید دولت را دریافت کرد.

 

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها