تویوتا از ۲۰۳۵ در اروپا فقط خودرو برقی خواهد فروخت

0
98

تویوتا از ۲۰۳۵ در بازار اروپا فقط خودروی برقی خواهد فروخت.

به گزارش کالاسودا، طبق قوانین مصوب، خودروساز ژاپنی چاره‌ای جز تبدیل کل خط تولید اروپایی خود به خودروهای تمام برقی ندارد.

تویوتا در چند ماه اخیر در صدر اخبار خودرو بوده است که در وهله اول به دلیل عدم تمایلش به تغییر سریع خط تولیدش به تمام برقی مورد انتقاد واقع شد و حالا برنامه‌های خود برای توسعه و فروش باتری‌های جامد را اعلام کرده که مورد استقبال قرار گرفته است.

به گفته تویوتا، نسل بعدی خودروها با این باتری مسافتی تا ۹۰۰ مایل/ معادل ۱۴۴۸ کیلومتر را با یک بار شارژ طی خواهند کرد.

البته فروش خودروهای هیبریدی، پلاگین هیبریدی و هیدروژنی توسط تویوتا تا دهه آینده ادامه خواهد داشت و سالانه طبق برنامه ریزی انجام شده بیش از ۱.۷ میلیون خودروی برقی از مجموع ۳.۵ میلیون دستگاه تا سال ۲۰۳۰ تولید خواهد شد که شامل مدل‌های ICE و خودروهایی با پیشرانه هیدروژنی است.

با این حال، در یک بازار بزرگی مانند اروپا، تویوتا مجبور خواهد شد مدل‌های بنزینی خود را به دلیل قانون اتحادیه اروپا که می‌گوید همه خودروها و وانت‌های جدیدی که از سال ۲۰۳۵ به فروش می‌رسند باید بدون آلایندگی باشند، کنار بگذارد.

با توجه به وجود تعداد انگشت شماری از ایستگاه‌های سوخت گیری هیدروژن در سراسر قاره کهن، که داشتن یک خودروی هیدروژنی را بسیار دشوار می‌کند، واضح است که خودروساز ژاپنی تمرکز خود را روی خودروهای برقی در این بخش از جهان متمرکز خواهد کرد، زیرا زیرساخت‌های صنعت EV در مقایسه با هیدروژن بیشتر است.

مت هریسون، مدیر ارشد عملیات تویوتا اعلام کرد این خودروساز نمی‌تواند خود را به استاندارد پیشنهادی یورو ۷ اتحادیه اروپا برساند.

طبق این استاندارد سازندگان باید میزان انتشار دی اکسید کربن خودروهای خود را به ۵۵ درصد در مقایسه با سطح ثبت شده سال ۲۰۲۱ کاهش دهند.

وی پیش بینی کرد که انتظار ندارد این استاندارد به طور کامل کنار گذاشته شود بلکه ممکن است به سطح واقعی‌تری تنزل یابد.

البته آلمان و ایتالیا نیز مخالفت خود را با این استاندارد اعلام کرده‌اند.

مدیر ارشد عملیات تویوتا در اروپا تاکید کرد از ۲۰۳۵ آماده فروش ۱۰۰ درصدی خودروهای برقی در اروپا خواهند بود.

این کار از طریق فروش خودروهایی با برند نیپون صورت می‌گیرد که به گفته وی از صفر درصد فروش ۲۰۲۲ به ۱۵ درصد در ۲۰۲۵ و به ۵۵ درصد در ۲۰۳۰ خواهند رسید.

این برنامه مصادف با برنامه‌های اخیر تویوتا برای افزایش تولید خودروی برقی باتری‌دار تا سال ۲۰۳۰ به ۱.۷ میلیون دستگاه در جهان، زمانی است که باتری‌های حالت جامد طبق گزارش‌ها، مسافت بیش از 900 مایل را امکان‌پذیر می‌کنند.

البته این فقط تویوتا نیست که باید از قانون مذکور در اروپا پیروی کند.

هر خودروسازی که در اتحادیه اروپا خودرو می‌فروشد، اگر بخواهد در تجارت خود باقی بماند، باید همین کار را انجام دهد.

 

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها