ثبت اینترنتی فشار خون در سامانه

0
2174
ثبت اینترنتی فشار خون در سامانه

علاقه مندان می توانند به خود اظهاری فشار خون در سامانه مخصوص بپردازند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، سامانه خوداظهاری اندازه فشارخون در نخستین روز بسیج ملی کنترل فشارخون، به نشانی salamat.gov.ir راه اندازی شد.

این سامانه برای ثبت اندازه فشار خون توسط افراد یا در ایستگاه های سنجش فشار خون توسط سنجش گران داوطلب در سراسر کشور، راه اندازی شده است.

برای ثبت اندازه فشار خون کافی است افراد به نشانی این سامانه مراجعه کنند و پس از مطالعه راهنمای تکمیل پرسشنامه و راهنمای اندازه گیری فشار خون و نیز ورود کد ملی و تاریخ تولد خود وارد سامانه شده و در آنجا نسبت به تکمیل اطلاعات خواسته شده و همچنین ثبت اندازه فشار خون خود و یا نزدیکانشان اقدام کنند.

از 27 اردیبهشت تا روز عید سعید فطر پویش اطلاع رسانی بسیج ملی کنترل فشار خون برگزار می شود و مراحل اندازه گیری و ثبت فشار خون هموطنان بالای ۳۰ سال سراسر کشور از روز عید سعید فطر تا ۱۵ تیرانجام خواهد شد. بسیج ملی کنترل فشار خون از 27 اردیبهشت تا ۱۵ تیر در سراسر کشور برگزار می شود.

گفتنی است، فشارخون یکی از مهم‌ترین عوامل خطر تهدیدکننده سلامت مردم و اصلی‌ترین عامل مرگ‌ومیر درجهان و ایران محسوب می‌شود؛ به‌طوری که طبق گفته کارشناسان با نگاهی به آمار مرگ‌ومیر ناشی از آن می‌توان این بیماری را قاتل خاموش نامید.

مطالعه روند بار بیماری‌­ها در کشور در­ بازه زمانی سال‌های ۱۳۶۹ تا ۱۳۹۴ نشان داده که فشارخون بالا از جمله مهم‌ترین عوامل خطر تهدیدکننده سلامت مردم و اصلی‌ترین عامل مرگ‌ومیر در جهان و ایران محسوب می‌شود. همچنین مرگ زودرس ناشی از سکته­‌های قلبی و مغزی، به دلیل بیماری پرفشاری خون بوده و بالغ بر نیمی از کل موارد مرگ در کشور را به خود اختصاص داده است.

طبق آمارها در سال ۱۳۹۵ به طور متوسط ۲۲ درصد زنان و ۲۱ درصد مردان ایرانی مبتلا به فشارخون بالا بوده‌اند. همچنین بیش از ۵۰ درصد گروه سنی ۵۵ تا ۶۹ سال دچار عارضه فشار خون بالا هستند. متاسفانه برآوردها حاکی از آن است که حدود ۶۰ درصد مبتلایان به فشارخون بالا، از این مساله آگاهی ندارند.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها