جریمه تولید کنندگان ارز دیجیتال چیست؟

0
260
جریمه تولید کنندگان ارز دیجیتال چیست؟

تولید کنندگان ارز دیجیتال از چندی پیش شناسایی و دستگیر می شوند اما جزای نقدی می تواند آن ها را از حکم حبس رها کند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، تولید کنندگان ارز دیجیتال در ایران از چندی پیش در حال شناسایی و دستگیری هستند. این مقابله با واحدهای تولید کننده ارز دیجیتال گویی راه حلی به نام پرداخت تعرفه دارد.

جزا تولید ارز دیجیتال در ایران چیست؟

مصرف برق دولتی برای تولید ارز دیجیتال مشکل اصلی واحدهای تولیدی در این صنعت است. گذشته از این که قانونی در این زمینه هنوز به تصویب نرسیده اما واحدهای تولیدی شناسایی و دستگیری شده می توانند با پرداخت تعرفه برق آزاد از چنگال قانون رها شوند.

در این باره، اعلام شده که اخیرا 35 واحد تولید ارز دیجیتال در استان تهران شناسایی شده اند. از این تعداد چهار واحد در شهرستان ری، یک واحد در خاوران و ۳۰ واحد در کهریزک مشغول به فعالیت بودند که پس از شناسایی و تغییر تعرفه‌های آنها از کشاورزی و صنعتی به تعرفه تجاری، در نهایت مبلغ ۱۷ میلیارد و ۴۹۳ میلیون و ۶۱۹ هزار ریال مابه‌التفاوت بهای برق مصرفی از واحدهای مذکور دریافت شد.

همچنین امروز  فرمانده انتظامی کاشان از کشف ۵۶ دستگاه قاچاق تولید ارز دیجیتال در این شهرستان خبر داد و گفت: در این ارتباط یک نفر نیز دستگیر شد.

مزرعه های استخراج ارز دیجیتال در روزهای گذشته در استان های دیگری چون بوشهر و کرمانشاه نیز شناسایی شده اند. در ابتدا جزای این مجرمین مشخص نبود اما حالا گفته شده که این متخلفین با پرداخت هزینه برق مصرفی می توانند آزاد شوند. البته ادامه فعالیت آن ها در این زمینه مشخص نیست زیرا استخراج ارز دیجیتال در ایران هنوز برنامه و قانون خاصی ندارد. اگرچه دولت به دنبال تدوین لایحه ای در این خصوص است اما به سامان رسیدن این وضعیت زمان زیادی می برد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها