جریمه سنگین در انتظار اپ استور و گوگل پلی در کره

0
77

مقامات کره جنوبی در نظر دارند اپ استور اپل و گوگل پلی گوگل را تا ۶۸ میلیارد وون (۵۷.۵ میلیون دلار) جریمه کنند.

به گزارش کالاسودا، این جریمه به دلیل نقض قوانین جدیدی است که اپل و گوگل را از اجبار کردن توسعه دهنگان و سازندگان به استفاده از پرداخت درون برنامه‌ای منع می‌کند.

اپل همچنین در پاسخ به این خبر به رویترز اعلام کرد: «ما با نتیجه‌گیری‌های رگلاتور کره‌ای{ KCC} در گزارش موافق نیستیم. تغییراتی که ما در اپ استور اعمال کرده‌ایم با مفاد مربوطه قانون تجارت مخابرات کره جنوبی مطابقت دارد. ما همچنان با KCC در تماس خواهیم بود و در هر زمان برای به اشتراک گذاشتن ایده ها در دسترس خواهیم بود.»

این اولین بار نیست که کره جنوبی علیه غول‌های فناوری اقدام می‌کند. در گذشته، رگولاتور ضد انحصار کره جنوبی، گوگل را به دلیل مسدود کردن نسخه‌های سفارشی‌سازی شده سیستم‌عامل اندروید (OS) و تحت فشار قرار دادن رقبای محلی جریمه کرده است.

رگولاتور کره‌ای ادعا کرده است که نوع و شرایط قرارداد گوگل با سازندگان و توسعه دهندگان به معنای سوء استفاده از موقعیت غالب در بازار است.

آنها معتقدند این موضوع رقابت در بازار سیستم عامل موبایل را محدود می‌کند.

گوگل اعلام کرده است که قصد دارد به این حکم اعتراض کند و می گوید تنظیم کننده مزایای ارائه شده توسط سازگاری اندروید با سایر برنامه ها را نادیده می گیرد. گوگل بر این باور است که این امر مزایایی را که کاربران سیستم از آن لذت می برند، تضعیف می کند.

رگولاتور کره جنوبی همچنین مدعی است که گوگل و اپل از موقعیت برتر خود در بازار اپلیکیشن سوء استفاده کرده‌اند که این کار با مجبور کردن توسعه دهندگان به استفاده از سیستم‌های پرداخت اپل و گوگل است که تا  ۳۰ درصد از آنها کمیسیون دریافت می‌کنند. این روش به سیستم «خرید درون برنامه‌ای» معروف است و سال‌هاست و این موضوع محل بحث بین توسعه‌دهندگان اپلیکیشن و غول‌های فناوری بوده است.

سال گذشته، کره جنوبی اصلاحیه‌ای را در قانون تجارت مخابرات تصویب کرد.

این قانون اپراتورهای فروشگاه اپلیکیشن مانند گوگل و اپل را از مجبور کردن توسعه دهندگان نرم افزار به استفاده از سیستم‌های پرداخت خود منع کرد.

این قانون از ماه مارس اجرایی شد و KCC در بیانیه ای اعلام کرد که از 17 می بازرسی انجام داده است تا مشخص کند آیا گوگل، اپل و وان استور قانون بازنگری شده تجارت مخابرات را نقض کرده اند یا خیر و در پایان به این نتیجه رسیده که هر سه اپ استور قوانین را زیر پا گذاشته‌اند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها