جریمه 10 میلیون یورویی اپل در ایتالیا به خاطر کُند کردن آیفون

0
786

در اکتبر سال 2018 ، اپل درگیر یک شکایت و رسوایی شد؛ سازمان نظارت بر رقابت و بازار ایتالیا، AGCM از اپل به دلیل کُند کردن گوشی‌های قدیمی خود بعد از بروزرسانی و عدم اطلاعات کافی در مورد سلامت باتری شکایت کرد و جریمه 10 میلیون یورویی برای اپل صادر شد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از gizchina، اپل به این حکم اعتراض کرده و درخواست تجدید نظر به دادگاه را اعلام کرد.  آخرین گزارش‌ها نشان می‌دهد که درخواست تجدید نظر این شرکت رد شده و  باید جریمه را بپردازد.

شکایت AGCM مبنی بر کند شدن عملکرد آیفون‌ها بعد از بروز رسانی و عدم اطلاعات کافی در مورد باتری‌های آیفون که یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های محصول است و بر عملکرد و عمر آن تأثیر می‌گذارد، باعث شده که مصرف کنندگان در تصمیم خرید اشتباه کنند.

جریمه 10 میلیون یورویی اپل شامل دو بخش است. 5 میلیون یورو اول همان جریمه‌ای است که کمپانی سامسونگ نیز متهم به پرداخت آن شده است. با این حال ، اپل باید جریمه 5 میلیون یورویی دوم را به دلیل عدم ارائه مشاوره در مورد چگونگی نگهداری و جایگزینی باتری در آیفون به کاربران ارائه ‌دهد.

با وجود اعتراض اپل، دادگاه همچنان به تحقیقات و گزارش آن ادامه می‌دهد. دادگاه می‌گوید که مشتریان حق دارند درباره روند استهلاک و از کار افتادن باتری اطلاع داشته باشند.

به عنوان بخشی از این حکم، اپل مجبور به پرداخت هزینه (7000 یورو) می‌شود. پس از این که تحقیقات در معرض دید عموم قرار گرفت، کمپانی اپل عذرخواهی کرد و طرحی را برای کاهش موقت هزینه تعویض باتری بعد از گارانتی از 79 دلار به 29 دلار ارائه داد. این شرکت همچنین یک نسخه به روزرسانی نرم افزاری را منتشر کرد که به ویژگی سلامتی باتری می‌افزاید.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها