حجاج امسال هم روادید الکترونیکی دریافت کردند

0
196
حجاج امسال هم روادید الکترونیکی دریافت کردند
?????????????????????????????????????????????????

روادید الکترونیکی عربستان از دو سال گذشته کلید خورده و امسال هم حجاج ایرانی مانند حجاج سراسر دنیا از روادید الکترونیک برای سفر به خانه خدا بهره مند شدند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، حجاج ایرانی که برای دریافت روادید عربستان از سال 94 دچار مشکل شده اند با الکترونیکی شدن روند صدور این روادید مشکلاتشان کاهش یافته است.

بنابراین گزارش، از سال ۹۶ عربستان سعودی روادید حجاج را به صورت الکترونیکی صادر می‌کند و دیگر نیازی به ارسال گذرنامه به سفارتخانه‌های عربستان در کشور‌ها نیست. از این رو ایرانیانی که دسترسی به سفارتخانه عربستان ندارند راحت تر از سال های 94 و 95 می توانند روادید این کشور را برای سفر حج دریافت کنند.

عربستان از سال ۹۶ سامانه‌ای به نام سامانه «مسار» ایجاد کرده است که خدمات ذکر شده برای همه حجاج در این سامانه انجام می‌شود. برای اخذ روادید حج تمتع باید برای کاروان ها، اطلاعات مسکن مدینه و مکه و نحوه تغذیه آن‌ها در این سامانه ثبت الکترونیکی صورت گیرد.

سازمان حج و زیارت نیز با هماهنگی‌های قبلی و پس از تنظیم قرارداد اسکان و تغذیه برای حجاج، اطلاعات آن‌ها را در این سامانه درج می‌کند و پس از بررسی‌های لازم در عربستان روادید حجاج صادر و از طریق سامانه مذکور چاپ می‌شود و سپس در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

نخستین روادید کاروان‌های اعزامی حج تمتع ۹۸ که از تاریخ ۱۷ تیر به سرزمین وحی اعزام می‌شوند صادر شده است و روادید سایر زائران نیز در روز‌های آینده صادر می‌شود.

تاکنون ۴ هزار روادید به صورت الکترونیکی صادر شده است.

یادآور می شود، حجاج ایرانی در پی قطع روابط دیپلماتیک بین ایران و عربستان در سال 94 برای سفر به خانه خدا با سختی هایی روبرو شدند که در سال 95 ایران مانع از این سفر شد. اما در سال های گذشته با پیگیری های کنسولی وزارت امور خارجه این سفر برای حجاج کشورمان مشکلاتی را در پی نداشته است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها