آموزش حذف یا غیرفعال کردن One Drive در ویندوز 10

0
1507
آموزش حذف یا غیرفعال کردن One Drive در ویندوز 10

بسیاری از کاربران می دانند که OneDrive توسط شرکت گوگل توسعه پیدا کرده و در اختیار کاربران قرار می گیرد، این شرکت از هر فرصتی نیز برای تبلیغ این حافظه ابری استفاده می کند. این موضوع در ویندوز 10 بیش از گذشته به چشم می خورد به نحوی که برای بسیاری از کاربران جالب توجه نیست و کاربران علاقه دارند این فضای ابری را کمتر در سیستم عامل خود مشاهده کنند. از این رو در این بخش قصد داریم به آموزش حذف یا غیرفعال کردن One Drive در ویندوز 10 بپردازیم.

چطور One Drive را در ویندوز 10 غیر فعال یا حذف کنیم؟

یکی از ساده ترین راه ها برای غیر فعال کردن وان درایو در بخش تسکبار یا همان نوارد وظیفه است. که برای غیر فعال کردن وان درایو به شرح زیر عمل می کنیم.

همانطور که بیان شد غیر فعال کردن وان درایو در این بخش بسیار ساده است، در بخش ناتیفیکیشن ها با کلیک راست موس روی نماد برنامه می توانید گزینه تنظیمات را انتخاب کنید و پس از رفتن به بخش تنظیمات Account را انتخاب می کنید. توجه داشته باشید که اگر وان درایو به سیستم عامل شما متصل باشد می توانید در بخش اکانت همگام سازی وان درایور را غیر فعال کنید. البته این موضوع را در نظر داشته باشید که در این بخش می توانید به غیرفعال سازی این ویژگی در هنگام استارتاپ ویندوز نیز بپردازید.چطور One Drive را در ویندوز 10 غیر فعال یا حذف کنیم؟

حذف آیکون وان درایور از فایل اکسپلورر

از آنجا که در مرحله قبل راه اندازی وان درایو را به صورت پیش فرض غیر فعال کردید می توانید نماد آن را در بخش فایل اکسپلورر نیز به سادگی حذف کنید برای این کار باید وارد بخش رجیستری سیستم عامل خود شوید. با استفاده از کلیدهای «Win + R» پنجره «Run» را اجرا کنید و «regedit» را تایپ کنید و روی «OK» کلیک کنید. در پنجره باز شده، به دو بخش تقسیم شده است، در سمت چپ:HKEY_CLASSES_ROOT \ CLSID \ {018D5C66-4533-4307-9B53-224DE2ED1FE6} را انتخاب کنید و در سمت راست میز روی “System.IsPinnedToNameSpaceTree” دو بار کلیک کرده و در بخش “Value” مقدار صفر را انتخاب کنید و پس از انتخاب آن OK را انتخاب کنید. پس از اجرای این کار نیاز دارید که سیستم عامل خود را ریستارت کرده و وان درایو شما غیر فعال خواهد شد.

آموزش حذف یا غیرفعال کردن One Drive در ویندوز 10 در بخش رجیستری

در این بخش قصد داریم به حذف وان درایو بپردازیم. البته در این مورد باید بسیار دقت کنید، زیرا وان درایو در بیشتر بخش های ویندوز وجود دارد و با ان ها ادغام شده و ممکن است مشکلاتی را برای شما به وجود آورد. با این وجود اگر قصد دارید وان درایو خود را غیر فعال کنید باید یک خط فرمان یا همان command prompt را به عنوان ادمین سایت آغاز کنید. از این رو نیاز دارید وارد بخش استارت شده و گزینه “Start a command prompt as administrator” را انتخاب کنید.آموزش حذف یا غیرفعال کردن One Drive در ویندوز 10 در بخش رجیستری

در ابتدا باید اطمینان پیدا کنید که هیچ فرمانی در این بخش اجرا نمی شود و پس از آن در صورتی که ویندوز شما 32 بیتی است باید عبارت % SystemRoot% \ System32 \ OneDriveSetup.exe / uninstall را تایپ کرده و در صورتی که ویندوز شما 64 بیتی است % SystemRoot% \ SysWOW64 \ OneDriveSetup.exe / uninstall را تایپ کنید. این کار باعث می شود که وان درایو شما به طور کلی حذف شود. البته این موضوع را در نظر داشته باشید که ممکن است حذف این بخش از ویندوز برای شما مشکلات جدی را ایجاد کند، از این رو پیشنهاد می کنیم به غیر فعال کردن این بخش بسنده کرده و آن را حذف نکنید.

در این بخش به طور کامل به آموزش حذف یا غیرفعال کردن One Drive در ویندوز 10 پرداختم. البته این روش ها روی ویندوز های دیگر نیز ممکن است قابل اجرا باشد.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها