حرکت صنعت لجستیک به سوی فناوری‌های خودکار و تقویت شده

0
98

DHL بخش دوم گزارش خود را با نام آینده کار در لجستیک منتشر کرد که در آن پیش بینی می‌شود صنعت لجستیک در چند دهه‌ی آینده به سمت فناوری‌های خودکار و تقویت شده پیش خواهد رفت.

به گزارش کالاسودا و به نقل از parcelandpostaltechnologyinternational، این قسمت از گزارش DHL دو آینده احتمالی را برای لجستیک پیش بینی می‌کند؛ یکی با فناوری‌های خودکار و دیگری فناوری‌های تقویت شده.

DHL آینده‌ای را پیش‌بینی می‌کند که در آن برخی از جنبه‌های مفاهیم فناوری‌های خودکار و تقویت شده در لجستیک، در شش بخش زیر از زنجیره تأمین تحقق می‌یابند: بخش انبارداری، حمل‌ونقل طولانی مدت، دلیوری لست مایل، عملیات پشتیبان، خدمات مشتری و برنامه ریزی زنجیره تأمین.

با فناوری‌های تقویت شده، انتظار می‌رود کارکنانی مانند متخصصان انبارداری به دلیل فناوری‌های جدید، سریع‌تر و ایمن‌تر و با تلاش فیزیکی و ذهنی کمتری کار کنند.

فضای کاری کاهش می‌یابد و اجازه می‌دهد مستغلات بیشتری به وظایف لجستیک مانند انبارداری اختصاص داده شود، زیرا فناوری به کارکنان اداری امکان می‌دهد از راه دور کار کنند.

با فناوری‌های خودکار، ماشین‌ها و ربات‌ها وظایف عملیاتی را با کارایی بیشتر و با خطای بسیار کم انجام می‌دهند.

از آنجایی که فناوری‌های تقویت شده و خودکار هر کدام مزایا و چالش‌های خود را دارند، DHL انتظار ندارد که هیچ یک از این دو مفهوم در 10 تا 20 سال آینده یکپارچه شوند.

مانند هر فرآیند جدید در مقیاس بزرگ، این شرکت پیش‌بینی می‌کند که تغییر در آینده‌ی کاری در لجستیک مستلزم برنامه‌ریزی دقیق، مدیریت فعال، ارتباطات باز و رهبری عمل‌گرایانه است.

DHL آن را به سه اهرم کلیدی موفقیت تقسیم کرده است که شامل رهبری و نقش‌های جدید، یادگیری و توسعه، و مدل‌های کاری و محیط جدید است.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها