ترفند ها

حل مشکل وصل نشدن به ایکس باکس لایو

در ماه های اخیر وصل نشدن به ایکس باکس لایو مشکلات بسیاری برای کاربران ایرانی به وجود آورده است، این موضوع در شرایطی رخ می دهد که مشکل اصلی را باید DNS های ضعیف موجود دانست که به نوعی از مشکلات زیر ساختی به شمار می رود. در این بخش قصد داریم به نحوه اتصال به ایکس باکس لایو بپردازیم و همچنین مشکل وصل نشدن به ایکس باکس لایو را نیز بررسی کنیم.

در نظر داشته باشید که روش های مختلفی برای برطرف کردن این مشکل اعلام می شود اما امروز قصد داریم به بررسی یک راه حل بسیار ساده و رایگان بپردازیم. این روش را می توان یک راه حل قطعی در نظر گرفت و تنظیم DNS روی ایکس باکس را بهترین روش دانست.

اگر از کاربران جدید ایکس باکس هستید در ابتدا این موضوع را بیان می کنیم که Xbox Live ابزاری برای ارتباط در هنگام بازی های این کنسول به شمار می رود و شما می توانید به  بازی های آنلاین و چند نفره بپردازید و با دوستان خود به چت کردن بپردازید.

آموزش اتصال به ایکس باکس لایو

در گام نخست باید ایکس باکس و مودم را خاموش کنید. البته قبل از روشن کردن ایکس باکس اطمینان پیدا کنید که دیسکی داخل بازی نیست.

کابل LAN را به ایکس باکس متصل کنید و مودم و ایکس باکس خود را روشن کنید.

وارد بخش ایکس باکس لایو شوید و گزینه XBox Live را انتخاب کنید.

برای اتصال به ایکس باکس لایو باید در XBox Dashboard وارد بخش سیستم شوید و گزینه Network Settings را انتخاب کنید.

حال باید گزینه Advanced Settings را انتخاب کنید تا بتوانید وارد بخش آی پی ها شوید.

در این قسمت باید IP Address و SubNet Mask خود را وارد کنید.

در بخش دیگر که Gateway نام دارد باید آی پی مودم را وارد کنید. در نظر داشته باشید این آی پی برای تمام مودم ها یکسان است و باید 192.168.1.1 را وارد کنید.

پس از موارد یاد شده  نوبت به بخش Primary DNS Server می رسد. در این بخش شما باید DNS متعلق به ISP که از آن استفاده می کنید را وارد کنید.از این رو نیاز دارید به شرکتی که سرویس اینترنت شما متعلق به آن است تماس بگیرید.

در قسمت Secondary DNS Server نیز باید 2.4.4.2 را وارد کنید.

پس از مراحل یاد شده باید تغییراتی که ایجاد کرده اید را ذخیره کنید و پس از اجرای مراحل فوق به Xbox Live دسترسی پیدا کنید.

حل مشکل وصل نشدن به ایکس باکس لایو Xbox Live

رویه ی بیان شده همیشه یکسان است و از این طریق می توانید به Xbox Live متصل شوید با این وجود در ماه های اخیر بروز مشکلات یاد شده باعث شده که اختلال هایی برای دسترسی به این قابلیت کاربردی ایجاد شود، از این رو باید مراحل زیر را انجام دهید.

برای برطرف کردن مشکل اتصال باید به تنظیمات نتورک رفته و DNS خود را تغییر دهید. از این رو در بخش DNS Primary باید آدرسی که از شرکت سرویس دهنده دریافت کرده اید را تغییر داده و 178.22.122.100 را وارد کرده و DNS Secondary را نیز حذف کنید. پس از انجام تغییرات و ذخیره سازی آن ها باید اتصال خود را تست کنید و پس از انجام این موارد بای کنسول خود را ریست کنید. برای این کار باید 10 ثانیه دکمه پاور کنسول را نگه داشته و سپس به حساب کاربری خود sign in شوید و از آن استفاده کنید.

در گام نخست به روش کلی اتصال به ایکس باکس لایو پرداختیم که در هنگامی که مشکلی وجود نداشته باشد شما می توانید به ایکس باکس لایو دسترسی داشته باشید و در صورت بروز مشکل نیاز دارید که DNS خود را تغییر دهید، البته لازم به ذکر است که ممکن است نیاز داشته باشید که باز هم DNS خود را تغییر دهید و به نوعی این روش ساده ترین راهکار برای حل مشکل یاد شده در این روز ها به شمار می رود.

در انتها نیز این موضوع را یاد آور می شویم که اگر از برنامه ایکس باکس در ویندوز 10 نیز استفاده می کنید این روش کاربردی است و باید DNS خود در ویندوز را تغییر دهید تا مشکل یاد شده به طور کلی برطرف شود.

مشاهده نظرات

مطالب اخیر

چین و چروک کمتر روی نمایشگر داخلی گلکسی زد فولد۶

طبق تصاویر لورفته شاهد چین و چروک کمتری روی گوشی تاشو گلکسی زد فولد۶ خواهیم…

2 روز پیش

مغز مجازی با ChatGPT-5

سم آلتمن مدیر OpenAI می‌گوید چت جی پی تی نسخه ۵ چیزی شبیه مغز مجازی…

4 روز پیش

خودرو دو سر سیتروئن

کاربر رددیت عکسی را از وب سایت سیتروئن در انگلیس منتشر کرده که در آن…

6 روز پیش

شرکت آمریکایی جلوی فروش محصولات لنوو و موتورولا در آلمان را گرفت

اختلاف نظر بر سر پرداخت حق امتیاز باعث شد تا دادگاهی در آلمان علیه لنوو…

2 هفته پیش

ساخت آیفون تاشو اپل با کمک سامسونگ

سامسونگ در توسعه آیفون تاشو اپل مشارکت دارد. به گزارش کالاسودا، گزارش‌های مربوط به ورود…

2 هفته پیش

آلفارومئوهای جدید و کمیاب در خدمت پلیس دبی

ناوگان گشت زنی پلیس دبی پذیرای دو خودروی جدید و کمیاب آلفارومئو شده است. به…

2 هفته پیش