حل مشکل وصل نشدن به ایکس باکس لایو

7
7936
حل مشکل وصل نشدن به ایکس باکس لایو Xbox Live

در ماه های اخیر وصل نشدن به ایکس باکس لایو مشکلات بسیاری برای کاربران ایرانی به وجود آورده است، این موضوع در شرایطی رخ می دهد که مشکل اصلی را باید DNS های ضعیف موجود دانست که به نوعی از مشکلات زیر ساختی به شمار می رود. در این بخش قصد داریم به نحوه اتصال به ایکس باکس لایو بپردازیم و همچنین مشکل وصل نشدن به ایکس باکس لایو را نیز بررسی کنیم.

در نظر داشته باشید که روش های مختلفی برای برطرف کردن این مشکل اعلام می شود اما امروز قصد داریم به بررسی یک راه حل بسیار ساده و رایگان بپردازیم. این روش را می توان یک راه حل قطعی در نظر گرفت و تنظیم DNS روی ایکس باکس را بهترین روش دانست.

اگر از کاربران جدید ایکس باکس هستید در ابتدا این موضوع را بیان می کنیم که Xbox Live ابزاری برای ارتباط در هنگام بازی های این کنسول به شمار می رود و شما می توانید به  بازی های آنلاین و چند نفره بپردازید و با دوستان خود به چت کردن بپردازید.Xbox Live

آموزش اتصال به ایکس باکس لایو

در گام نخست باید ایکس باکس و مودم را خاموش کنید. البته قبل از روشن کردن ایکس باکس اطمینان پیدا کنید که دیسکی داخل بازی نیست.

کابل LAN را به ایکس باکس متصل کنید و مودم و ایکس باکس خود را روشن کنید.

وارد بخش ایکس باکس لایو شوید و گزینه XBox Live را انتخاب کنید.گزینه XBox Live را انتخاب کنید.

برای اتصال به ایکس باکس لایو باید در XBox Dashboard وارد بخش سیستم شوید و گزینه Network Settings را انتخاب کنید.گزینه Network Settings را انتخاب کنید.

حال باید گزینه Advanced Settings را انتخاب کنید تا بتوانید وارد بخش آی پی ها شوید.گزینه Advanced Settings را انتخاب کنید

در این قسمت باید IP Address و SubNet Mask خود را وارد کنید.در این قسمت باید IP Address و SubNet Mask خود را وارد کنید.

در بخش دیگر که Gateway نام دارد باید آی پی مودم را وارد کنید. در نظر داشته باشید این آی پی برای تمام مودم ها یکسان است و باید 192.168.1.1 را وارد کنید.در بخش دیگر که Gateway نام دارد باید آی پی مودم را وارد کنید.

پس از موارد یاد شده  نوبت به بخش Primary DNS Server می رسد. در این بخش شما باید DNS متعلق به ISP که از آن استفاده می کنید را وارد کنید.از این رو نیاز دارید به شرکتی که سرویس اینترنت شما متعلق به آن است تماس بگیرید.پس از موارد یاد شده  نوبت به بخش Primary DNS Server می رسد.

در قسمت Secondary DNS Server نیز باید 2.4.4.2 را وارد کنید.در قسمت Secondary DNS Server نیز باید 2.4.4.2 را وارد کنید.

پس از مراحل یاد شده باید تغییراتی که ایجاد کرده اید را ذخیره کنید و پس از اجرای مراحل فوق به Xbox Live دسترسی پیدا کنید.

حل مشکل وصل نشدن به ایکس باکس لایو Xbox Live

رویه ی بیان شده همیشه یکسان است و از این طریق می توانید به Xbox Live متصل شوید با این وجود در ماه های اخیر بروز مشکلات یاد شده باعث شده که اختلال هایی برای دسترسی به این قابلیت کاربردی ایجاد شود، از این رو باید مراحل زیر را انجام دهید.

برای برطرف کردن مشکل اتصال باید به تنظیمات نتورک رفته و DNS خود را تغییر دهید. از این رو در بخش DNS Primary باید آدرسی که از شرکت سرویس دهنده دریافت کرده اید را تغییر داده و 178.22.122.100 را وارد کرده و DNS Secondary را نیز حذف کنید. پس از انجام تغییرات و ذخیره سازی آن ها باید اتصال خود را تست کنید و پس از انجام این موارد بای کنسول خود را ریست کنید. برای این کار باید 10 ثانیه دکمه پاور کنسول را نگه داشته و سپس به حساب کاربری خود sign in شوید و از آن استفاده کنید.

در گام نخست به روش کلی اتصال به ایکس باکس لایو پرداختیم که در هنگامی که مشکلی وجود نداشته باشد شما می توانید به ایکس باکس لایو دسترسی داشته باشید و در صورت بروز مشکل نیاز دارید که DNS خود را تغییر دهید، البته لازم به ذکر است که ممکن است نیاز داشته باشید که باز هم DNS خود را تغییر دهید و به نوعی این روش ساده ترین راهکار برای حل مشکل یاد شده در این روز ها به شمار می رود.

در انتها نیز این موضوع را یاد آور می شویم که اگر از برنامه ایکس باکس در ویندوز 10 نیز استفاده می کنید این روش کاربردی است و باید DNS خود در ویندوز را تغییر دهید تا مشکل یاد شده به طور کلی برطرف شود.حل مشکل وصل نشدن به ایکس باکس لایو Xbox Live

عضویت
مطلع شدن از
guest
7 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها
Arsham001
Arsham001
3 سال پیش

سلام من xboxlive دارم ولی وقتی فورتنایت رو اجرا میکنم ارور میده و میگهxbox live is requiredدی ان اس رو هم تغییر میدم درست نمیشه

آترین
آترین
3 سال پیش
Reply to  Arsham001

شما برای بازی های آنلاین باید اشتراک طلایی یا xbox gold live داشته باشید.

Taha
3 سال پیش
Reply to  آترین

یه سوال اگر گیم پس رو بخری ایکس باکس لایو گلد هم فعال میشه؟

Anonymous
Anonymous
3 سال پیش
Reply to  Arsham001

منم همینطور

MHN095
MHN095
3 سال پیش

حاجی ، دمتون گرمم، خیلی مردین ، مشکلم حل شد❤

AMIN
AMIN
3 سال پیش

سلام من xbox360s دارم و زمان اتصال به xbox live ارور8015402B میزنه چکار کنم؟

Mahdi
Mahdi
1 سال پیش

آقا یکی کمک کنه هر کاری میکنم نمیشه چرا هر دی آن اسی که توی دنیا هست زدم نیومد