حمله بیل گیتس به ترامپ به خاطر مقصرجلوه دادن چین در داستان کروناویروس

0
650

بیل گیتس به اظهارات ترامپ تاخت که چرا کشورهای دیگر از جمله چین را در داستان کروناویروس مقصر جلوه می‌دهد. همسر بیل گیتس نیز تاکید کرد سیاه پوستان باید زودتر از سایرین واکسن کرونا را دریافت کنند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از دیلی میل، بنیان‌گذار مایکروسافت با انتقاد شدید از رئیس جمهور آمریکا به خاطر موضع گیری ناصحیح وی در قبال سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد امتناع از همکاری با سایر کشورها باعث ایجاد خلاء در حل مشکلات جهانی شده است.

وی افزود آمریکا {ترامپ} به جای همکاری با کشورها برای ریشه کن کردن کروناویروس در تلاش است تا کشورهای درگیر با ویروس را سرزنش کند.

بیل گیتس تاکید کرد که معتقد است سرانجام عاقلی از آمریکا پیدا خواهد شد تا به سازمان جهانی بهداشت بپیوندد.{ترامپ اخیرا اعلام کرد از عضویت در WHO کناره گیری خواهد کرد.}

ملیندا گیتس نیز ضمن حمایت از کارها و برنامه‌های WHO افزود اگر واکسن ضدکرونا تولید شود، سیاهان باید اولین افراد دریافت کننده باشند.

زوج میلیاردر بیش از 300 میلیون دلار برای پیدا کردن واکسن ضد کرونا اهدا کرده‌اند.

همسر بیل گیتس تاکید کرد بیش از 60 میلیون نیرو در جهان در بخش بهداشت و درمان کار می‌کنند و آنها ابتدا شایسته دریافت واکسن هستند،چراکه باید افرادی که در خط مقدم مبارزه با کروناویروس هستند در امان مانده تا به سایر مردم کمک کنند.

به گفته ملیندا در ایالات متحده افراد سیاه پوست باید زودتر واکسن را دریافت کنند و سپس افرادی که علائم جدی نشان داده و همچنین افراد مسن باید واکسن را دریافت کنند.

زوج خَیّر در رخداد آنلاین Forbes 400 Summit on Philanthropy صحبت می‌کردند و بیل گیتس در سخنان خود تاکید کرد که آمریکا همیشه در حل مشکلات کمک کننده بوده و خروج از WHO و مقصر جلوه دادن دیگران کاری از پیش نمی‌برد و این در حالی است که رهبران اروپایی تلاش می‌کنند تا این خلاء را پر کنند.

وی عدم تعامل مقامات آمریکا را موجب نابودی اعتماد به نفس مردم آمریکا دانست و ابراز امیدواری کرد که همان طور که در مبارزه با فلج اطفال، آبله و مالاریا، این کشور کمک کننده بوده، در مورد کروناویروس نیز همین کار را انجام دهد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها