حمله جو بایدن به فیس‌بوک و مارک زاکربرگ

0
424

جو بایدن با انتقاد از فیسبوک، زاکربرگ را به یک “مشکل واقعی” تشبیه کرد. این نامزد انتخابات ریاست جمهوری دموکرات در مصاحبه با هیئت تحریریه نیویورک تایمز،  اعلام کرد قصد عقب نشینی ندارد.

به گرازش کالاسودا و به نقل از سی نت، جو بایدن / Joe Biden نامزد ریاست جمهوری دموکرات و معاون رئیس جمهور سابق در یک مصاحبه جنجالی با هیئت تحریریه نیویورک تایمز اعلام کرد که طرفدار فیس بوک یا مدیر عامل شرکت آن مارک زاکربرگ نیست.

آقای بایدن به نیویورک تایمز گفت: ” همانطور که می دانید من هرگز طرفدار فیس بوک نبودم.” “من هرگز هوادار بزرگ زاکربرگ نبوده‌ام. فکر می‌کنم او یک مشکل واقعی است.”

از بایدن در مورد قدرت شرکتهای بزرگ فناوری و به صورت دقیق‌تر عملکرد تبلیغاتی فیسبوک و هم چنین ماجرای افشاگر ناشناس ترامپ برای ضربه زدن به جو بایدن رقیب انتخاباتی‌اش و حمایت فیسبوک از ترامپ، سؤال پرسیده شد.

بایدن گفت: مارک زاکربرگ “بهتر می‌داند”.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ” از دیدگاه من، نه تنها باید نگران افزایش قدرت این شبکه‌های اجتماعی باشیم؛ بلكه باید نگران عدم  رعایت حریم شخصی و نقص آنها نیز باشیم.” بایدن افزود: شرکت‌هایی مانند فیس بوک باید مسئولیت محتوای موجود در سیستم عامل‌های خود را بر عهده بگیرند.

اظهارات بایدن حاکی از تنش فزاینده میان فیسبوک و سیاستمداران پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 ایالات متحده است.

روز پنجشنبه، نانسی پلوسی، رئیس نمایندگان مجلس، بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی جهان را متهم کرد؛ و اعلام نمود که فیسبوک بیشتر از حقیقت به پول اهمیت می‌دهد.

روز جمعه، Gretchen Whitme، فرماندار میشیگان، توئیت کرد که نامه‌ای را به فیس بوک ارسال کرده تا قوانین خود را در برابر این اظهارنظرهای تنفربرانگیز در شبکه اجتماعی اصلاح کند. سخنگوی فیس بوک گفت که در شبکه‌های اجتماعی اظهارنظرهای تنفربرانگیز منع شده است و با دفتر Whitme در مورد نگرانی‌های مطرح شده در این زمینه، در ارتباط است.

در جریان مصاحبه تایمز، که جمعه منتشر شد، بایدن همچنین گفت که با بند 230 قانون ارتباطات مخالف است؛  طبق این قانون شرکت‌های فن آوری مسئولیتی در قبال آنچه کاربران در پلتفرم آنها ارسال می‌کنند؛ ندارند”. از نظر بایدن این قوانین برای فیس بوک و سایر خدمات آنلاین فوراً باید ابطال شود. طرفداران بند 230 معتقدند كه این امر اجازه می‌دهد تا گفتار آزاد بصورت آنلاین انجام شود.

فیس بوک بلافاصله به درخواست CNET در برابر اظهار نظرهای بایدن پاسخ نداد.

بایدن با اشاره به اینکه چگونه یک روزنامه مانند تایمز، سردبیرانی دارد که نمی‌تواند به سادگی دروغ را منتشر کند، گفت: “این قانون باید باطل شود زیرا این شرکت صرفاً یک شرکت اینترنتی نیست. این شرکت خبرهای دروغ را تبلیغ می‌کند در حالی که می‌داند درست نیست، و ما باید معیارهای درست تری را تعیین کنیم “.

وی در پاسخ به  این سوال مبنی بر اینکه آیا فیس بوک در صورت اثبات تخلف باید مجازات‌ کیفری شود؛ گفت: “زاکربرگ و شرکتش باید مسئولیت مدنی این اتفاقات را بر عهده بگیرند”.

این اولین باری نیست که بایدن علیه فیسبوک یا بند 230 صحبت می‌کند. وی در یک بحث دموکراتیک در ماه نوامبر، تقریباً یک ماه قبل از این مصاحبه با تایمز، اظهار نظر های مشابهی را به زبان آورده بود.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها