حمله سنگین هکرها به دستگاه های خودپرداز

0
1870

کالاسودا_میلیون‌ها دستگاه خودپرداز در جهان به‌زودی تحت یک حمله بزرگ جهانی قرار گرفتند.

گروهی از هکرها به صدها دستگاه خودپرداز در سراسر جهان حمله کردند. گزارشهای اف بی آی حکایت از آن دارد که این حملات با هدف سرقت مقادیری سنگین از نقدینگی کاربران انجام شده است.

نهادهای امنیتی چه می گویند؟

جالب است بدانید که اف بی  آی اعلام کرده  از نقشه بزرگ هکرها خبر دارد.نقشه ای که حکایت از ماجراهایی پیچیده دارد. درواقع ماجرا از این قرار است که هکرها قصد دارند با آلوده کردن دستگاه‌های خودپرداز به بدافزار، در سطح جهانی دست به سرقت های  عمده بزنند.

تکنیک هکرها چیست؟

بر این اساس هکرها با تکنیک« Jackpotting» قصد دارند دستگاه‌های خودپرداز کم‌اهمیت در نقاط دورافتاده را مورد هدف اصلی خود قرار دهند تا پول نقد بیشتری نصیبشان شود.

نقش واسطه در این عملیات سوءاستفاده از دیتای لورفته یکی از ناشران کارت‌های اعتباری است که هنوز نامش فاش نشده است اما ظاهراً هکرها با رخنه در سیستم ناشر مذکور، نقشه خود را کشیده‌اند.

کارت‌های مذکور از طرف افراد متعلق به باند جهانی روی دستگاه‌های خودپرداز به اجرا گذاشته می‌شوند تا پول‌های دستگاه را از آن خود کنند.

آیا دستگاه های خودپرداز قوی تر از مبادله با تلفن هستند؟

در سیستم مبتنی بر تلفن هوشمند، افزون بر افزایش سرعت تراکنش، مشکل رو به افزایش سرقت اطلاعات کارت توسط دستگاه هایی که سارقین در شیار کارتخوان دستگاه خودپرداز قرار می دهند از بین می رود. بر اساس پیش بینی های انجام شده، سرقت با این روش، حدود ۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۵ برای صنعت بانکداری جهانی هزینه در پی داشته و در صورت سرقت اطلاعات کارت، امکان سایر کلاه برداری ها نیز وجود دارد.

یکی دیگر از مزایای امنیتی سیستم جدید این است که احراز هویت بر روی دستگاه تلفن همراه زمان سپری شده در دستگاه های ATM را از حدود ۳۰ تا ۴۰ ثانیه به ۱۰ ثانیه کاهش می دهد. عملکرد این سیستم برای برخی افراد حیرت انگیز است. به دلیل این که می توانند تراکنش را سریع تر انجام دهند، امنیت فیزیکی بیشتری دارد.

به گفته بتی ریس سخنگونی بانک آمریکا، این گروه در حال توسعه یک راه کار ATM جدید بدون کارت مبتنی بر فناوری ارتباط میدان نزدیک (NFC) است که به مشتریان این امکان را می دهد تا بدون استفاده از کارت احراز هویت را انجام دهند. این قابلیت در اواخر فوریه در ATMهای منتخب در دره سیلیکون، سان فرانسیسکو، شارلوت، نیویورک و بوستون اجرا می شود و تا اواسط سال دستگاه های بیشتری به این فناوری مجهز خواهند شد. سایر بانک ها نیز برنامه های مشابهی را در دست اقدام دارند.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید