حمله مجازی نژادپرستانه به بازیکنان سیاه‌پوست انگلیس

0
29

یکشنبه شب در پی باخت تیم انگلیس در مسابقات یورو 2020، هواداران این کشور به صفحات اجتماعی بازیکنان سیاه پوست انگلیس هجوم برده و از الفاظ نژادپرستانه استفاده کردند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از cnet، کشور انگلیس بعد از نیم قرن و در آستانه‌ی قهرمانی، از ایتالیا شسکت خورد و باز هم نتوانست به یک جام برسد. بعد از باخت یک اتفاق نژادپرستانه در شبکه‌های اجتماعی رخ داد؛ برخی از طرفداران انگلیسی عصبانیت و سرخوردگی خود را به سمت سه بازیکنی که ضربات پنالتی خود را از دست داده‌اند و اتفاقاً همه سیاه پوستان بودند؛ خالی کردند.

در حالی که مربی انگلیس مقصر باخت را تمام تیم اعلام کرد؛ برخی از هواداران ناراضی صفحات توئیتر و اینستاگرام مارکوس راشفورد، جادون سانچو و بوکایو ساکا را مورد هدف قرار دادند.

حال کاربران شبکه‌های اجتماعی از این موضوع ناراحت هستند که چرا این شبکه‌ها نمی‌توانند این رفتارهای ناپسند را کنترل کرده و تمام وظایف را بر دوش کاربران گذاشته‌اند تا با گزارش کردن پست‌ها و کامنت های بد، این افراد را شناسایی کنند؟

به عنوان مثال، چرا فیس بوک، یک شرکت میلیارد دلاری، برای مقابله با هجوم آسان نژادپرستانه آماده نیست و از تجهیزات کافی برخوردار نیست؟

شبکه‌های اجتماعی می‌توانند با قدرت خود تعدیل ایجاد کنند؛ تا هم افراد آزادی بیان داشته باشند و هم سخنان نفرت انگیز و نژادپرستانه را انتشار ندهند.

سو استفاده نژادپرستانه در انگلستان به عنوان یک جرم طبقه بندی می‌شود و پلیس لندن در بیانیه‌ای اعلام کرد که در مورد حوادثی که به صورت آنلاین پس از بازی رخ داده است؛ تحقیق خواهد کرد.

در این راستا توییتر “به سرعت” بیش از 1000 توییت را از طریق ترکیب اتوماسیون مبتنی بر ماشین و بررسی انسانی حذف کرد و برخی حساب‌های تعلیق شدند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها