خالق ویروس رایانه‌ای Love Bug در مانیل مغازه تعمیرات موبایل دارد

0
1424

مرد پشت پرده‌ی اولین ویروس رایانه‌ای بزرگ جهان، Love Bug مغازه تعمیرات موبایل دارد و بیست سال پس از آلوده کردن میلیون‌ها دستگاه در سراسر دنیا به گناه خود اعتراف کرد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از بی بی سی، ویروس لاوباگ چهارم ماه می 2000 شیوع پیدا کرده و در عرض 24 ساعت بیش از 45 میلیون کامپیوتر را در سراسر جهان آلوده ساخت.

آقای Filipino Onel de Guzman، اکنون 44 ساله است و در منطقه Quiapo در پایتخت فیلیپین مغازه تعمیرات موبایل دارد.

وی اعتراف کرد که کرم رایانه‌ای Love Bug را برای سرقت رمزهای عبور ایجاد کرده تا بتواند بدون پرداخت هزینه به اینترنت دسترسی پیدا کند. او ادعا می‌کند که هرگز قصد گسترش آن در سطح جهانی را نداشته است.

وی در مصاحبه‌ای با عنوان Crime Dot Com، گفت: “من انتظار نداشتم كه این ویروس به آمریكا و اروپا برسد و از این بابت شگفت زده شدم.” ویروس همه گیر Love Bug از 4 مه 2000 آغاز شده و ادامه داشته است.

قربانیان پیوست ایمیل الکترونیکی با عنوان LOVE-LETTER-FOR-YOU را دریافت می‌کردند. این برنامه حاوی کد مخربی بود که می‌توانست پرونده‌ها و رمزهای عبور را رونویسی کند و به طور خودکار نسخه‌هایی از آن را برای همه مخاطبین موجود در آدرس Microsoft Outlook قربانی ارسال نماید.

طی 24 ساعت، این ویروس باعث ایجاد مشکلات عمده‌ای در سراسر جهان شد و طبق گزارش‌ها 45 میلیون دستگاه به آن آلوده شده است. این ویروس رایانه اس همچنین سیستم‌های ایمیل سازمان‌ها را تحت الشعاع قرار داد و برخی از مدیران IT بخش‌هایی از زیرساخت‌های خود را برای جلوگیری از آلودگی، قطع کردند.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها