خبر شکست ارز دیجیتالی فیس‌بوک از زبان رئیس‌جمهور سوئیس

0
127

در راستای تلاش ارز مجازی فیس‌بوک برای تأیید قانونی در سوئیس، رئیس‌جمهور این کشور اعلام کرد که پروژه‌ی لیبرای فیس‌بوک در شکل فعلی خود شکست خورده است و نیاز به اصلاح مجدد دارد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از gadgetsnow، اولی مائورر، وزیر دارایی و رئیس‌جمهور سوئیس اعلام کرد: “من فکر نمی‌کنم لیبرا به شکل فعلی خود شانسی داشته باشد؛ زیرا بانک‌های مرکزی سبد ارزهای مجازی حامی آن را نمی‌پذیرند.”

وی در مصاحبه‌ای اضافه کرد: “این پروژه، به این شکل و به همین ترتیب شکست خورده است.”

لیبرا بلافاصله به درخواست اظهارنظر پاسخ نداده است.

برنامه‌های ارز دیجیتال به رهبری فیس‌بوک، که توسط انجمن لیبرای مستقر در ژنو صادر و اداره می‌شود، نگرانی‌هایی را در بین قانون گذارها و سیاستمداران ایجاد کرده که این نگرانی‌ها به خاطر نقض حریم خصوصی و تأثیرگذاری بر سیاست پولی و تغییر چشم‌انداز مالی جهانی است.

مقامات اجرای این پروژه، از جمله مجری آن دیوید مارکوس از فیس‌بوک، گفت که موانع نظارتی و قانونی می‌توانند باعث به تأخیر افتادن راه‌اندازی این ارز و موکول آن از ژوئن به ماه‌های دیگر باشند.

این ارز مجازی با ذخیره دارایی‌هایی مانند سپرده‌های بانکی و وام‌های دولت که توسط شبکه متولیان نگهداری می‌شود؛ حمایت می‌شود. هدف این ساختار به منظور تقویت اعتماد و جلوگیری از نوسان قیمت است که سایر ارزهای رمزنگاری شده گرفتار آن هستند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها