خرید اریکسون سوئد توسط آمریکا برای مبارزه با 5جی هواوی

0
6130

گزارش‌ها حاکی از آن است که ایالات متحده برای مبارزه با هوآوی در زمینه‌ی 5 جی، پیشنهاد خرید کمپانی اریکسون را به شرکت‌های آمریکایی داده است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از GizChina، هواوی در زمینه‌ی 5 جی یکی از پیشرفته‌ترین شرکت ها است و نمی‌توان این واقعیت را انکار کرد. این کمپانی تجهیزات را با قیمت ارزان‌تری در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهد و توانسته در این بازار به سهم 28 درصدی دست پیدا کتد. علاوه بر این هوآوی در زمینه‌ی ثیت اختراع 5 جی نیز به سهم 20 درصدی رسیده است. قدرت هوآوی در این 5 جی باعث شده تا ایالات متحده احساس تهدید کند؛ بنابراین با امتیاز دادن با رقبای هوآوی در 5 جی، قصد دارد تجارت هوآوی را با مشکل رو به رو کند.

طبق گزارش‌های تأیید نشده، دولت ایالات متحده در حال حاضر به دنبال راه‌هایی برای پشتیبانی از رقبای هوآوی در 5 جی است. در این راستا راه‌های زیادی مانند تهیه صندوق، پشتیبانی حقوقی و مشوق‌های مالیاتی برای شرکت‌هایی مانند اریکسون و نوکیا را ارائه کرده است. البته این روش‌ها تا کنون نتوانسته‌اند مشکل را حل کنند؛ در این راستا ایالات متحده این اجازه را به شرکت‌های آمریکایی می‌دهد تا شرکت‌هایی مانند اریکسون را بخرند.

با این حال، اینکه آیا این سیاست قابل اجرا است یا خیر، آسان نیست.

از یک طرف، این سؤال در ذهن به وجود می‌آید كه آیا دولت آمریكا می‌تواند شرکت‌های آمریكایی را وادار به این کار كند. از طرف دیگر، آیا شرکت‌های آمریکایی قصد انجام چنین کاری را دارند؟ از انجایی که بازار تجهیزات ارتباطاتی، صنعت جا افتاده و پردرآمدی نیست، شرکت‌های کمی به آن علاقه مند هستند.

ایالات متحده تنها هواوی را ممنوع نکرده، بلکه سعی دارد همه متحدین خود را متقاعد کند که با این کمپانی قطع ارتباط نمایند. اما هوآوی این اتهامات را رد کرده و معتقد است به هیچ عنوان برای دولت چین جاسوسی نمی‌کند.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها