خرید تیک تاک توسط وال مارت و مایکروسافت به صورت شراکتی

0
566

وال مارت تصمیم گرفته است تا وارد بیزینس پیام رسان ویدئویی شده و تایید کرده است که به صورت شراکتی تیک تاک چین را با مایکروسافت {به قیمت حدود 20 میلیارد دلار} می‌خرند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از گیزموچاینا، مایکروسافت مدتی است که پیشنهاد خرید را مطرح کرده و رقبای دیگر نیز مانند اوراکل در این زمینه داشته، اما امروز تایید شد که وال مارت قرار است به صورت شراکتی پیام رسان ویدئویی را با مایکروسافت از ByteDance بخرند.

انتظار می‌رود این معامله طی روزهای آتی صورت گیرد و نمایندگان وال مارت همراه با نمایندگان حقوقی مایکروسافت در جلسات معامله با بایت دنس حاضر می‌شوند.

وال مارت انگیزه خود از خرید را قابلیت تجارت الکترونیک و یکپارچه سازی تبلیغات با هدف تقویت و توسعه مشتریان و مصرف کنندگان خود اعلام کرده است.

در اطلاعیه وال مارت آمده است: رابطه بالقوه با تیک تاک و مایکروسافت دسترسی بهتر به مشتریان تجاری را فراهم می‌کند و از سوی دیگر نگرانی‌های دولت آمریکا را نیز درباره انحصاری نشدن بازار برطرف می‌کند.

این خبر چند ساعت پس از استعفای مدیر اجرایی تیک تاک،کوین مایر از سمت خود اعلام شد و حدس زده می‌شود این استعفا رابطه مستقیمی با این معامله دارد.

رقم پیشنهادی برای خرید تیک تاک 20 میلیارد دلار به صورت غیر رسمی عنوان شده و گفته می‌شود ظرف یک هفته معامله نهایی خواهد شد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها