رونمایی از خودرو برقی مازراتی 2024 Maserati Quattroporte EV

0
146

خودرو برقی مازراتی 2024 Maserati Quattroporte EV رقیبی برای تایکان و مدل اس پلید تسلا خواهد بود که ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت دارد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از اتوکار، دیوید گراسو در مصاحبه با اتوکار جزییاتی هرچند محدود درباره مازراتی کوادروپورته برقی۲۰۲۴ که قرار است جایگزین نسخه ICE شود، بیان کرد.

ظاهرا مدل ۲۰۲۴ که قرار است جایگزین ICE شود، کمی کوچکتر خواهد بود که هرچند پروژه‌ای با طراحی اختلاف برافکن است اما بدون تردید یک مازراتی به معنای خاص خواهد بود.

اما زبان طراحی خودرو مشابه مدل Granturismo‌ و Grecale‌ باید باشد.

خودرو برقی 2024 Quattroporte EV به گفته گراسو این خودرو را به لوکس برتر تبدیل می‌کند.

این خودرو باید بین ۱۵۰ تا ۱۷۵ هزار دلار قیمت داشته باشد ولی گراسو درباره استراتژی جدید قیمتی تاکید کرد که:”ما انتخاب می‌کنیم که چنین کاری نکنیم. به عنوان یک برند لاکچری شما می‌خواهید انتخاب کنید که چه کاری نکنید و سپس انتخاب می‌کنید که چه کاری بکنید. ما برای همه نیستیم و طرفدار کسانی هستیم که برای داشتن عملکرد منحصربفرد و تجربه لوکس بودن، قیمت مناسب را بپردازند. ”

خودرو Quattroporte EV بر اساس پلتفرم موسوم به STLA Medium ساخته می‌شود که تا ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت را به خودروی در حال ساخت می‌دهد.

به همین دلیل شایعه شده است که از نسخه Trefeo  به عنوان برترین نسخه روی پلتفرم با خروجی قدرت ۴ رقمی استفاده خواهد شد.

انتظار می‌رود این خودرو ۴ چرخ محرک تا ۳۰۰ مایل برد داشته باشد.

در مورد عرضه حدس زده می‌شود که تا سه ماهه چهارم سال جاری معرفی و سپس تحویل خودرو اوایل ۲۰۲۴ اتفاق بیفتد.

هنوز معلوم نیست سازنده ایتالیایی قرار است نسخه سنتی خودرو را هم کنار نسخه برقی راهی بازار کند یا خیر.

با این حال شانس زیادی برای مازراتی برای فروش هر دو مدل وجود دارد و اینکه این برند هنوز موتور احتراقی را روی Granturismo و Grecale هیبریدی در کنار همتایان برقی ارائه خواهد کرد.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها