خیزش آی‌بی‌ام برای باز پس گیری جایگاه قدیمی خود در دنیای آی‌تی

0
383

آیا شرکت IBM از سرمایه گذاری روی پروژه‌های پردازش ابری، هوش مصنوعی و منبع باز، سود خواهد برد؟

به گزارش کالاسودا و نقل از ZDNET، پس از 8 سال متوالی، مدیر عامل قبلی IBM قرار است سِمت خود را واگذار کند.{بازنشستگی مدیر آی‌بی‌ام} جینی رومِتی، مدیر عامل شرکت IBM قرار است آوریل از مقام خود خارج شده و مسئولیت اداره‌ی این کمپانی را به آرویند کریشنا واگذار کند.

از زمان اعلام این خبر، ارزش سهام IBM به اندازه‌ی 5% افزایش پیدا کرده است. لازم به ذکر است که در زمان مدیریت رومِتی، سهام IBM به اندازه‌ی 25% کاهش پیدا کرده بود.

البته IBM مدتی است که بر طبل پروژه‌ی هوش مصنوعی خود می‌کوبد و از رویش پردازش ابری اش می‌گوید، اما این شرکت برای رسیدن به جایگاه همیشگی‌اش در دنیای تکنولوژی باید راه طولانی‌تری را بپیماید.

با وجود اینکه این شرکت در سال گذشته 77 میلیارد دلار سود داشته است، همچنان در مقابل شرکت‌های رقیبی مثل اپل با سود 261 میلیارد دلاری‌اش بسیار کوچک به نظر می‌رسد.

این اوضاع برای اولین شرکت بزرگ تکنولوژی تاریخ که قدمتی طولانی تر از اپل دارد، اصلا جالب به نظر نمی‌رسد.

با وجود عملکرد فوق ضعیف IBM در طول 10 سال گذشته، سخنگوی این شرکت اعلام کرده است که به لطف تمام تصمیم گیری‌های درست رومِتی، شرکت IBM اکنون آماده‌ی بازگشت به دوران پر شکوه خود است.

از جمله‌ی این تصمیمات مهم می‌توان به ورود IBM به سرویس‌های ابری اشاره کرد که زیر بنای سرویس پردازش ابری این شرکت محسوب می‌شود.

با تمام این مسائل، IBM و مدیر عامل جدید آن اکنون نمی‌توانند عقب بنشیند. آنها شاهد به ثمر نشستن تلاش‌های 8 ساله‌ی خود هستند. IBM هنوز هم باید خلاقیت‌های بسیار بیشتری را از خود به نمایش بگذارد تا بتواند به پای رقبای قدیمی خود رسیده و از آنها پیشی بگیرد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها