داستان الیزابت هولمز زن دنیای فناوری با 20 سال زندان

0
248

ممکن است الیزابت هولمز مدیر سابق کمپانی ترانوس Theranos، به اتهام توطئه و کلاهبرداری به 20 سال زندان محکوم ‌شود.

به گزارش کالاسودا و به نقل از cnet، وکلای الیزابت ادعا کردند که ورشکستی  Theranos به دلیل نقص‌های “فنی” است؛ نه فریبکاری و  کلاهبرداری  بنیانگذار آن، یعنی الیزابت هولمز.

هولمز متهم به چندین مورد توطئه و کلاهبرداری به خاطر ادعاهایی وی در مورد اختراع دستگاه‌های سنجش آزمایش خون است. تحقیقات نشان داد که این فناوری دارای مشکلات جدی است.

محاکمه روز چهارشنبه در دادگاه فدرال به ریاست قاضی منطقه‌ ادوارد داویلا در آمریکا آغاز شد. یک هیئت منصفه 12 نفره معتقد بودند که هولمز سرمایه گذاران را فریب داده است.

روبرت لیچ، وکیل دادگستری ایالات متحده، به هیئت منصفه گفت: “الیزابت هولمز دروغ گفته است.”

دادگاه بیش از سه سال ادامه داشته و هولمز ابتدا در ژوئن 2018 متهم شد. محاکمه چندین بار به دلیل همه گیری COVID-19 و به دنیا آمدن فرزند هولمز در 10 ژوئیه امسال به تعویق افتاد.

چه اتفاقی برای هولمز و کمپانی ترانوس افتاد؟

در سال 2003، هولمز در 19 سالگی دانشگاه استنفورد را ترک کرد و Theranos را در صنعت آزمایش خون، تأسیس کرد.

این شرکت ادعا داشت که در حال توسعه فناوری اختصاصی در صنعت آزمایش خون است؛ که نیاز به مقدار کمتری خون نسبت به روش معمول تزریق داخل وریدی دارد.

Theranos در سال 2013 با جذب Walgreens و Safeway توجه همگان را به خود جلب کرد. ارزش این استارتاپ بیش از 9 میلیارد دلار بود.

اما ثروت هولمز و ترانوس در سال 2015 هنگامی که وال استریت ژورنال نگاه عمیق‌تری به این شرکت کرد، تغییر یافت.

این مجله گزارش کرد که تنها بخش کوچکی از آزمایشات با دستگاه مخصوص شرکت به نام ادیسون انجام می‌شود و آزمایشات دیگر با دستگاه‌های شرکت‌های دیگر و با استفاده از نمونه‌های خون رقیق شده انجام می‌شود.

در این صورت صحت نتایج آزمایشاتی که بیماران از Theranos دریافت کرده بودند نیز زیر سؤال می‌رفت.

در صورت اثبات جرم، هولمز ممکن است تا 20 سال به زندان محکوم شود.

هولمز در مجله CNBC در سال 2015 در این باره گفت: “این چیزی است که هنگام تغییر کارها اتفاق می افتد.” ابتدا آنها فکر می‌کنند شما دیوانه‌اید، سپس با شما مبارزه می‌کنند و ناگهان جهان را تغییر می‌دهند. ”

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها