درآمد 23.4 میلیارد دلاری اپ استور و گوگل پلی در فصل اول 2020

0
213

کاربران دو فروشگاه اپ اپل و گوگل در فصل اول سال مالی وقت و پول بیشتری را صرف کردند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از جی اس ام ارنا، البته رشد درآمد دو فروشگاه به نوعی به شیوع کروناویروس و بیشتر وقت گذاشتن کاربران در استفاده از موبایل و برنامه‌های موبایلی مرتبط بوده است.

در این مدت کاربران اندرویدی 20 درصد بیشتر از فصل اول سال گذشته روی اپ و گیم وقت گذاشتند، به خصوص کاربران چینی که به طور متوسط روزانه 5 ساعت با موبایل اندرویدی خود بودند.

از سوی دیگر افزایش چشمگیری را در بین کاربران آمریکایی، ایتالیایی و فرانسوی در بخش زمان استفاده از اپ‌های غیر گیم شاهد بودیم.

بین ژانویه و مارس بیش از 31.5 میلیارد دانلود اپلیکیشن ثبت شد که 22.5 میلیارد مربوط به اندروید و 9 میلیارد نیز مربوط به اپ استور بود.

مجموعه هزینه‌ای که کاربران در این مدت پرداخت کردند 23.4 میلیارد دلار شد که 15 میلیارد هزینه برای آی او اس اپل و 8.3 میلیارد دلار هم خرج اندروید کردند.

بیشتر دانلودها مربوط به بخش غیر گیم شد اما پول زیادی برای نقل و انتقال مالی درون گیمی صرف شد.

کاربران چین و آمریکا بیشترین هزینه در بخش آی او اس را داشتند اما کاربران کره‌ای،ژاپنی و آمریکایی بیشترین هزینه را در بخش اندرویدی داشتند.

هند و برزیل دو بازار بزرگ دانلود اپلیکیشن در حجم بالا در گوگل پلی شدند و چین و آمریکا هم در اپ استور شماره یک دانلودرها را به خود اختصاص دادند.

بیشترین دانلود روی هر دو فروشگاه اپل و گوگل مربوط به اپلیکیشن TikTok بود و واتساپ، فیس بوک، اینستاگرام، مسنجر فیس‌بوک در رده‌های بعدی جای گرفتند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها