درخشش ب‌ام‌و سری 3 واگن در تست گوزن

0
343

وقت بحث پیشگیری از برخورد با یک گوزن در سرعت‌های بالا به میان آید، ب‌ام‌و سری 3 واگن یکی از بهترین‌ها خواهد بود. این تست ایمنی بسیار مهم قرار است توانایی یک خودرو در مانوری سریع و پیشگیری از برخورد با یک مانع را شبیه‌سازی کند؛ اما تست گوزن چگونه عمل کرده و چرا این‌قدر مهم است؟


به گزارش کالاسودا به نقل از پدال، تست گوزن با گوزنی واقعی انجام نمی‌شود و بجای آن از مخروط‌ها برای شبیه‌سازی فضای موردنیاز برای پیشگیری از برخورد و بازگشت به مسیر را استفاده می‌کند. در حقیقت این تست بیشتر با پیشگیری از برخورد با یک مانع ایستاده در جاده سازگار است تا پیشگیری از برخورد با گوزنی که حرکت می‌کند. معمولاً در زمان مواجه شدن با گوزن، رانندگان بیشتر اقدام به ترمز ناگهانی می‌کنند و خیلی مانور نمی‌دهند.

صرف‌نظر از کاربردهای این تست، پیشگیری از برخورد مانع می‌تواند نشان دهنده‌ی توانایی یک خودرو در پیشگیری از برخورد با یک مانع و در زمانی باشد که خودرو سرعت بالایی دارد. ولوو در زمان توسعه محصولات خود کاملاً به تست گوزن اهمیت داده چراکه جاده‌های سوئد پر از گوزن‌هایی هستند که از بزرگراه‌ها عبور می‌کنند.

این تست شامل مسیر S شکل از مخروط‌هاست که روی سطحی خشک چیده شده‌اند. خودروها با سرعت‌های رو به افزایش از این مسیر عبور می‌کنند؛ اما ب‌ام‌و سری 3 واگن توانسته تا سرعت 78 کیلومتر در ساعت این تست را پشت سر بگذارد. محصول محبوب ب‌ام‌و با سرعت 80 کیلومتر در ساعت نیز این تست را انجام داده اما بخش جلوی خودرو فاقد چسبندگی لازم برای پیشگیری از برخورد با تمامی مخروط‌ها بوده است.

وقتی شما سرعت 78 کیلومتر در ساعتی سری 3 واگن با رقبا را مقایسه کنید بزرگی این شاهکار خودش را نشان خواهد داد. پورشه 911 کررا 4S نسل 991 همین تست را با سرعت 80 کیلومتر در ساعت تکمیل کرده درحالی‌که بهترین رکورد هوندا CR-V نیز 75 کیلومتر در ساعت بوده است. رکورد سری 3 واگن با ب‌ام‌و M2 برابر بوده و این برای یک خودروی خانوادگی رکوردی عالی است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها