درگذشت مخترع سیستم تابلوی اعلانات آنلاین BBS

0
1343

اگر سری به شبکه های اجتماعی و فروم های آنلاین زده باشید، احتمالا از این موضوع ناراحت کننده که در هفته‌ی پیش اتفاق افتاد، باخبر هستید.

به گزارش کالاسودا و به نقل از انگجت، رندی سوز، مخترع نرم افزار «بی بی اس» یا همان اولین تابلوی اعلانات عمومی، در تاریخ 10 دسامبر در سن 74 سالگی در گذشت.

«رندی» و «وارد کریستنسن» در سال 1978 اولین Computer Bulletin Board System یا به اختصار CBBS را ساختند که به نوعی نسل اولیه از فروم‌های پرسش و پاسخ امروزی محسوب می‌شد و به کاربران اجازه می داد بدون ملاقات حضوری با سایر افراد، سوالات خود را مطرح کرده و پاسخ های خود را دریافت کنند.

این اختراع در زمانی پدیدار شد که چیزی به اسم اینترنت امروزی وجود نداشت و ارتباط این سیستم هم از طریق مودم های Dial-Up تامین می شد.

اینترنت امروزی شاید این سیستم قدیمی را کاملا جایگزین کرده باشد، اما نمی توان گفت نتایج این تغییر در طول زمان کاملا مثبت بوده است. فقط یک مکالمه‌ی کوچک با هر شخصی که به طور روزمره از اینترنت استفاده می کند نشان می دهد که کاربران اینترنت تا چه حد به طور روزمره با بداخلاقی ها و ناهنجاری های رفتاری آنلاین دست و پنجه نرم می کنند. در هر صورت، چیزی که مشخص است این است که بدون افرادی مثل رندی سوز، اینترنت به شکلی که امروزه آنرا می بینید، وجود خارجی نداشت و ما دنیای امروزی را به نوعی مدیون او هستیم.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها