در بزرگترین نمایشگاه فناوری جهان CES 2020 چه اتفاقی رخ می دهد؟

0
534

همه ساله تعداد زیادی از طرفداران فناوری، در لاس وگاس و برای برپایی بزرگترین نمایشگاه فناوری جهان  CES  دور هم جمع می‌شوند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از تلگراف، CES بیش از 50 سال است که در حال اجرا است و به صحنه‌ای برای ارائه نوآوری‌ها و دستگاه‌ها تبدیل شده است. در سالهای اخیر، این نمایشگاه به خانه‌ای عجیب و غریب و با فناوری‌های شگفت انگیز تبدیل شده بود.

پیشرفت‌ها و بحث و گفتگو در مورد حریم خصوصی، جنگ‌های تجاری، خودروهای خودران و.. چیزی است که کارشناسان از CES امسال انتظار دارند.

حریم خصوصی، نظارت و حضور غافلگیرانه اپل

بزرگ‌ترین سورپرایز  2020 CES، حضور اپل است. سازنده آیفون به طور سنتی از کنفرانس‌های بزرگ فناوری دوری می‌کردند؛ اما به نظر می‌رسد امسال در CES حضور پررنگی دارد.

اپل در مورد حریم شخصی صحبت خواهد کرد، زیرا تلاش می‌کند فناوری خود را به عنوان جایگزینی برای اندروید و سایر غول‌های فناوری مانند گوگل قرار دهد. رئیس حریم شخصی اپل، Jane Horvath در کنار Erin Egan، رئیس حریم شخصی فیس بوک، در رویدادی با موضوع “آنچه مصرف کنندگان می‌خواهند” از حریم خصوصی صحبت خواهند کرد.

همانطور که می دانید اپل مبتنی بر تجربیات خود از شرکت در نمایشگاه‌ها و کنفرانس‌های فناوری  دوری کرده و بسیار محتاط عمل می کرد. از گذشته استیو جابز از برگزاری و شرکت در چنین همایش‌ها جلوگیری می‌کرد، و ترجیح می داد كه وقایع منحصر به فرد را با دقت و در زمانی که خود تعیین می‌کنند عرضه نمایند.

برخلاف تلاش‌های اپل برای تمرکز بر حفظ حریم خصوصی، بسیاری از شرکت کنندگان در CES برعکس را ارائه می‌دهند. نظارت، دوربین‌های هوشمند و ردیابی به احتمال زیاد ترند بزرگ فناوری امسال هستند. در CES، شرکت‌هایی مانند رینگ متعلق به آمازون، زنگ درب‌های ویدیویی را ارائه می‌دهند و درب منزل تان را به یک محل دیدبانی تبدیل خواهند کرد.

حباب‌های جنگ تجاری

در CES امسال – چین از شرکت در نمایشگاه تجاری آمریکا محور اندکی مضطرب است. به طور خاص در سال 2019 شاهد واکنش ایالات متحده در برابر میزبانی شرکتهای چینی بوده‌ایم که برخی از آنها به نقض حقوق بشر علیه اقلیت‌های قومی و برخی دیگر به فعالیت‌های جاسوسی متهم شده بودند.

در طول سال، تنش‌ها بین دو کشور رو به افزایش یافته؛ تا اینکه در پایان سال 2019، ایالات متحده برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری چین را به لیست سیاه صادرات اضافه کرد.

در این محیط به طور فزاینده خصمانه شرکتها مجبور به شرکت در CES هستند. در حال حاضر تعداد شرکت‌های چینی شرکت کننده در این رویداد در حال کاهش است و امسال به نظر می‌رسد که این روند ادامه داشته است.

آمار و ارقام CES، انجمن فناوری مصرف کننده (CTA) نشان می‌دهد که غرفه داران چینی در حدود 100 عدد کاهش پیدا کرده‌اند. اگرچه آنها ادعا می‌کنند چین همچنان یک “بازار برتر بین المللی” است.

سخنگوی CES گفت: “ما انتظار داریم که برندهای مشهور چینی در سطح مشابه مشارکت در نمایشگاه 2019؛ امسال نیز حضور داشته باشند اما ما پیش بینی می‌کنیم که تعداد غرفه‌های آن‌ها کم شود.

فن آوری خودران ارزان‌تر

بسیاری از شرکت‌های خودروسازی از CES برای ارتقاء سیستم‌های پیشرفته کمک راننده خود استفاده می‌کنند، که در حال حاضر در جاده‌ها قرار دارند. غول سخت افزاری Bosch پیش از CES اعلام كرد كه در حال تولید سنسورهای Lidar است، فناوری که بسیار قدرتمند و بسیار گران قیمت است.

این شرکت‌ها سعی دارند فناوری‌های جدید را با قیمت تمام شده ارزان‌تر در اختیار دیگران قرار دهند. این یک تغییر قابل توجه در فناوری است زیرا پیش از این باور داشتیم این فناوری‌ها به قدری گرانند که به هیچ عنوان قابل استفاده نیستند  شرکت‌هایی از جمله تسلا و کادیلاک در حال حاضر سیستم‌هایی را ارائه می‌دهند که به رانندگان در موقعیت‌هایی مانند ترافیک و تغییر خط کمک خواهد کرد.

می‌توانید انتظار داشته باشید که بسیاری از شرکتها در نمایشگاه CES از فناوری‌های روز افزون خودروهای خودران پرده برداری کنند.

فناوری‌های حواس پرت

در کنار تمام این فناوری‌های مفید و جذاب، بخش قابل توجهی از نمایشگاه، توسط وسایل فروشندگان لوازم الکترونیکی مصرفی، با وسایل و تجهیزات بی مصرف اشغال خواهد شد. بن وود، تحلیلگر CCS Insight می‌گوید: “امیدوارم که این فقط یک سیرک اسباب بازی نباشد.” “ما هر سال چیزهای مسخره‌ای می‌بینیم، از مسواکهای AI تا تشک‌های یوگا.”

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها