در 10 سال آینده روبات ها چه شغل هایی را به خود اختصاص می دهند؟

0
453
در 10 سال آینده روبات ها چه شغل هایی را به خود اختصاص می دهند؟

امروز در این مقاله قصد داریم تا به بررسی 10 سال آینده روبات ها بپردازیم و بگوییم که آنها در این آینده چه شغل هایی را به خود اختصاص خواهند داد. قطعا این مقاله می توند برای شما جالب توجه باشد.

آینده روبات ها و انسان

شاید این موضوع برای همه ی ما مانند یک ترس باشد که روزی یک روبات شغل ما را برای خود کند. اگر روزی روباتی مانند فیلم ترمیناتور شغل شما را تصاحب کند قطعا دیگه صحبتی باقی نخواهد ماند. حالا اگر بخواهیم به واقعیت فکر کنیم ، خیلی از کمپانی ها به دنبال این هستند که با استفاده هوش مصنوعی خیلی از بخش های کارخانه خود را کنترل کنند. اینکه شما بتوانید میزان هزینه های خود را کاهش دهید و کارها هم دقیق تر انجام شود ، چیزی باشد که نگاه خیلی از شرکت ها را به خود جلب کند.

شرکت های توسعه دهنده هوش مصنوعی

خیلی از هوش های مصنوعی و روبات ها توسط شرکت هایی مثل IBM ، گوگل و تسلا توسعه می یابد و در حال حاضر خیلی از شرکت درخواست تولید هوش های مصنوعی برای شرکت خود را دارند. اخیرا یکی از متخصصین در این زمینه اعلام کرده است تا 10 یا 15 سال آینده خیلی از شغل ها به وسیله هوش مصنوعی و روبات ها تصاحب می شود. کارهای روتینی مانند ورود اطلاعات امکان دارد که به زودی به وسیله هوش مصنوعی اتوماتیک شود. این شغل ها تنها نوک قله هستند و شاید شغل های تخصصی دیگری هم به این لیست اضافه شوند. شغل هایی مانند راننده کامیون ، وکلا ، پرستاران و حتی مهندسان هسته ای.

در ادامه قصد داریم شغل های احتمالی که مورد تهدید روبات ها هستند را به شما معرفی کنیم:

راننده کامیون ها

در سال 2015 بود که یک شرکت آمریکایی از اولین هوش مصنوعی خود برای رانندگی کامیون های خودران رونمایی کرد. چندی پیش بود که شرکت تسلا هم در این زمینه اعلام کرد که برنامه هایی دارد و اسم آن را نقشه بزرگ انتخاب کرده است. شاید بتوات گفت که از همین الان خیلی از شرکت ها منتظر رونمایی از این کامیون های خودران سنگین هستند.آینده روبات ها و انسان

وکلا

یکی از بخش هایی که ما منتظر ورود هوش مصنوعی هستیم بخش قانون و وکلا است. سیستمی که می تواند فرد مراجعه کننده را راهنمایی کند و راه حل های احتمالی را به وی پیشنهاد کند. این سیستم می تواند انقلابی در زمینه قانون و سیستم وکالت باشد.

سیستم سلامت / پرستارها

گفته می شود که هوش مصنوعی به بخش سلامت و پرستاران هم اضافه شود و احتمالا بتواند کمک بزرگی برای سیستم بیمارستان ها و بیماران باشد. البته تمام این مسائل بستگی به ایجاد بستر مناسب در این زمینه باشد.

بخش بیمه

اگر هوش مصنوعی به بخش بیمه اضافه شود ، قطعا می تواند کمک بزرگی به تمام مراجعه کننده ها و ادارات بیمه کند. زیرا آنها می توانند خیلی سریع فرآیند کار را انجام دهند.

نظر شما در مورد ورود روبات ها به عرصه شغلی چیست؟ آیا شما فکر می کنید آنها می توانند شغل ما را به خود اختصاص دهند؟

منتظر نظرات شما دوستان در بخش کامنت ها هستیم.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها