دعوای اپل و فیس بوک بالاگرفت

0
2501

دعوای دو غول فناوری بر سر دیتای کاربران بالا گرفت.

به گزارش کالاسودا و به نقل از جی اس ام ارنا، اپل نامه‌ای را به گروههای حقوق بشری ارسال کرده که در آن اطمینان داده که iOS 14 دارای محدودیت‌های جدیدی در بخش حریم خصوصی کاربران است.

این کمپانی هم زمان فیس بوک را به نادیده گرفتن حریم خصوصی کاربران متهم کرده و گفته فیس بوک داده‌های کاربران را جمع آوری می‌کند.

بلافاصله پاسخ صریحی از طرف منلو پارک{فیس بوکی‌ها} داده شد مبنی بر اینکه اپل در حال پرتاب بمب دودزا است تا حواس‌ها را از سایر موضوعات پرت کند.

فیس بوک ادعا کرد که اپل از موقعیت مسلط خود بر بازار سوء استفاده کرده تا گردآوری داده‌های کاربران خود را سرپوش بگذارد و این در حالی است که استفاده از داده‌های مشابه را برای رقبا غیر ممکن کرده است.

اپل پیاده سازی محدودیت‌های جدید با هدف حفظ حریم خصوصی را تا 2021 به تاخیر انداخته است.

دلیل آن تقاضای توسعه دهندگان و کسب و کارهای مختلف بوده که نسبت به ناکافی بودن زمان به اپل اعتراض کرده بودند.

فایننشیال تایمز پیش بینی کرده است که تغییرات مورد نظر اپل منجر به نابودی میلیاردها دلار در حوزه تبلیغات اینترنتی خواهد شد.

اما فیس بوک به عنوان یکی از ضررکنندگان این پیاده سازی اعلام کرده است که نگرانی اپل برای حفظ حریم خصوصی کاربران یک حواس پرتی عامدانه از تحولی است که در کوپرتینو {محل دفتر مرکزی اپل} در حال وقع است.

به گفته فیس بوک اپل به جای تمرکز روی سخت افزار نوآورانه اکنون روی نرم افزار و رسانه‌های داده محور تمرکز کرده و به همین خاطر قصد فریب افکار عمومی را دارد.

در حالی که این دو کمپانی در حال پرتاب مشت به سوی یکدیگر هستند،رگلاتورهای ضد تراست و قانون گذاران به دنبال یافتن راههای تجاری متمایل به میل و و رفاه کاربران هستند.

به هر حال در این نبرد اپل و فیس بوک هر دو درآمد خود را از دست می‌دهند و فیس بوک بابت تبلیغات روی دستگاههای اپل درامد بزرگی را از دست خواهد داد.

کاربران نیز اعتماد خود به اپل را از دست خواهند داد و این به ضرر اپل هم می‌شود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها