دولت استرالیا شرکت هوآوی و ZTE را تحریم کرد

0
757

کالاسودا_دو غول چینی صنعت تکنولوژی یعنی هوآوی و ZTE از سوی دولت استرالیا به دلیل امنیت ملی تحریم شدند.

این دو شرکت لوازم و محصولات مورد نیاز برای ایجاد بستر اینترنت ۵G را برای استرالیا فراهم می کردند.

سال گذشته دولت استرالیا قوانین جدیدی برای شرکت های فعال در زمینه تکنولوژی تصویب کرد که به نوعی تحریم برای آنها بود زیرا در این قوانین تلاش شده بود که امنیت کشور بیش از پیش قوی تر گردد.

روز پنجشنبه گذشته دولت استرالیا از اجرا سازی قوانین جدید خبر داد و اعلام کرد هر شرکت باید از این قوانین پیروی کند.

گرچه اسمی از شرکتی به میان نیامده است ولی همه ما اطلاع داریم که روی صحبت دولت استرالیا شرکت های هوآوی و ZTE هستند. البته هوآوی در توییتر خود این تحریم را رد کرده است.

در چند هفته گذشته هم شاهد این بودیم که دولت آمریکا هرگونه اقدام خرید و همکاری با شرکت های چینی مانند هوآوی و ZTE را ممنوع اعلام کرد.

البته چند ماه قبل هم روئسای اف بی آی و سی آی ای هم از وجود خطراتی در زمینه تلفن های همراه این دو شرکت خبر داده بود.

توییتر بخش استرالیا هوآوی در پیامی اعلام کرد : «هوآوی از این موضوع متاسف است که کاربران دیگر نمی توانند از محصولات این شرکت استفاده کنند.»

این شرکت در ادامه اظهار داشت : « ما معتقدیم که برندهایی مانند هوآوی که شرکتی خصوصی هستند و از هیچ دولت و حزبی حمایت نمی کنند باید مورد احترام بیشتری از سوی کشورها قرار گیرند. ما خوشحال هستیم که تمام محصولات خود را آزمایش و بررسی و سپس به بازار عرضه می کنیم.»
شرکت معتبر و خارجی وودافن ( Vodafone ) اعلام کرده است که قوانین و سیاست های تصویب شده در استرالیا تبعیت خواهد کرد و به کار خود در زمینه فراهم سازی بستر ۵G ادامه خواهد داد.

توضیحاتی در مورد شرکت هوآوی

شرکت فناوری هوآوِی یک شرکت چند ملیتی در زمینه شبکه‌های کامپیوتری و ارتباطات است. دفتر اصلی این شرکت در شهر شنژن چین قرار دارد. هوآوِی بزرگ‌ترین شرکت ارائه کننده سرویس‌های ارتباطی پس از پیشی گرفتن از اریکسون در سال ۲۰۱۲ در جهان است . هوآوِی بیش از ۱۴۰٫۰۰۰ کارمند در سراسر دنیا دارد که حدود ۴۶٪ درصد در بخش تحقیق و توسعه فعالیت می‌کنند.  این شرکت حدود ۲۰ مؤسسه تحقیق و توسعه در کشورهای چین، ایالات متحده، آلمان، سوئد، هند، روسیه و ترکیه دارد و در سال ۲۰۱۱ در حدود ۳.۷۴ میلیارد دلار در تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کرد.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها