دوچرخه‌های برقی رهبر ماشین‌های الکتریکی دهه آینده هستند؟

0
1287

در طول چند سال گذشته ما شاهد رشد کند اما پایدار استفاده از خودروهای الکتریکی و لوکوموتیوهای باتری‌دار بوده‌ایم.

به گزارش کالاسودا و به نقل از گیزموچاینا اینها فقط گوشه‌ای از دنیای آینده با انرژی‌های بی پایان را به ما نشان می‌دهند. البته شاید هنوز به آنجا نرسیده باشیم، اما دنیا به طور فعال در حال دور شدن از سوخت‌های فسیلی است.

حالا که به اینجا رسیده‌ایم، یکی از سوالاتی که مطرح می‌شود این است که ما چه جایگزین‌های دیگری را برای خودروهای الکتریکی داریم؟ خب، ظاهرا پاسخ به این سوال، دوچرخه‌های الکتریکی هستند.

بنا بر برخی گزارشات و اخبار دنیای تکنولوژی، بزرگ‌ترین دستاورد بعدی در صنعت وسائل نقلیه‌ی الکتریکی نه ماشین تسلا و Cybertruck ایلان ماسک، بلکه یک دوچرخه ی الکتریکی ساده خواهد بود.

در طول تاریخ، دوچرخه های الکتریکی هیچ وقت از نظر هزینه برای اکثریت مردم جهان، توجیه اقتصادی نداشته است.

حتی در سال 2012 یک تحقیق آماری نشان داد که این دوچرخه‌ها کمتر از 1 درصد در کل دنیا فروش داشته اند.

پس چطور چنین وسیله ای که محبوبیت آن تا این حد پایین است قرار است به انقلابی در صنعت وسایل نقلیه ی الکتریکی شود.

در طول چند سال گذشته تحولات عظیمی در صنعت موتورهای الکتریکی به وجود آمده است که شامل ارتقای ظرفیت باتری‌های لیتیوم یونی هم می‌شود. اکنون هزینه‌های خرید و توسعه ی این نوع وسایل از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه‌تر است. علاوه بر آن کشورهای پیشرفته‌تر در آینده‌ی نزدیک زیر ساختهای شهری مرتبط را فراهم خواهند کرد.

با مشکلاتی مثل آلودگی هوا و گرمایش جهانی، اکنون کشور های مختلف جهان علاقه‌مند به عرضه‌ی وسایل نقلیه‌ی پاک و احتمالا رایگان شده‌اند و از همین رو، منابع خبری مختلف پیشگویی کرده‌اند که در طول دهه‌ی آینده، محبوبیت این دوچرخه‌های الکتریکی دچار جهش بزرگی شود.

درحال حاضر سرعت رشد خودرو های الکتریکی در سراسر جهان، معادل 5.1 میلیون واحد است. پیش‌بینی می‌شود این عدد تا سال 2025 تا 12 میلیون هم بالا برود، اما گفته می‌شود فروش دوچرخه های الکتریکی به تنهایی تا سال 2023 به 40 میلیون خواهد رسید.

گفته می شود تا این لحظه چین پایتخت بدون رقیب صنعت دچرخه های الکتریکی محسوب می شود. این کشور و مردمش تاکنون همیشه از تکنولوژی ها و سرویس حمل و نقل جدید استقبال کرده اند و این تکنولوژی ها قرار است در آینده از این هم گسترده تر شوند. پس از آن، ویتنام و کشور های اروپایی و حتی خوار میانه ای هم از این صنعت دوچرخه های الکتریکی استقبال زیادی کرده اند.

در کشور های شرق آسیا، یکی دیگر از دلایل محبوبیت دوچرخه های الکتریکی می تواند نحوه ی قیمت گذاری آنها باشد که دقیقا نصف قیمت رقبای اروپایی آنهاست. علاوه بر آن، با پیشرفت تکنولوژی در سال های آینده، انتظار می رود ما شاهد ارسال و گسترش آنها در سراسر دنیا باشیم.

با وجود اینکه این صنعت هنوز در ابتدای راه قرار دارد، انتظار می رود که در آینده ای نزدی، شاهد شکوفایی چشم گیر آن و تاثیرات مثبت آن در دنیا باشیم.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها