دو برادر ایتالیایی برند استیو جابز را به نام خود سند زدند

کالاسودا_ خبرها از ایتالیا حاکی از این است که 2 برادر ایتالیایی موفق شده اند از نام استیوجابز برای برند خود استفاده کنند . جالب است که این موضوع سال ها طول کشیده و این ایتالیایی های باهوش با اصرار فراوان این نام را به انحصار خود دراورده اند .

درواقع شرکت اپل که روی نام بنیانگذارش ؛ استیو جابز ، حساسیت زیادی دارد ، واکنش های مثبتی نسبت به این نام گذاری از خود نشان نداده است .

این دو برادر ایتالیایی  که وینچنزو و جیاکومو بارباتو نام دارند خود را از شیفتگان قدیمی استیو جابز معرفی می کنند و معتقدند ، نباید نام استیو جابز در انحصار یک فرد یا نهاد مشخص باشد . درگیری میان دو طرف در این زمینه از سال  2012  آغاز شده است. در آن زمان این دو برادر ایتالیایی متوجه شدند که نام جابز به شکل یک عنوان تجاری ثبت نشده . بنابراین تصمیم گرفتند از نام استیو جابز برای شرکت نوپای پوشاک و لباسشان استفاده کنند.

اما این تازه نقطه شروع بود چرا که همانطور که انتظار می رفت، مدیران اپل از این موضوع خشمگین شده و شکایتی را علیه این دو برادر تقدیم اداره مالکیت معنوی اتحادیه اروپا کردند. اما دادگاه چنین تشخیص داد که نحوه استفاده آنها از این اسم و حتی شیوه طراحی حرف جی توسط آنها شباهتی به لوگوی اپل که یک سیب گاز زده است، ندارد و لذا اپل در دادگاه موفقیتی به دست نیاورد.

اما در نهایت این ایتالیایی های پیگیر ،  در نبرد با اپل سرانجام حرف خود را به کرسی نشاندند و استفاده از نام استیو جابز را برای شرکت خود قطعی کرده اند. این دو برادر قصد دارند تولید انواع تی شرت، شلوار و دیگر انواع البسه را با استفاده از این لوگو ادامه دهند، اما در آینده به تولید محصولات الکترونیک نیز روی خواهند آورد. آنها می گویند گوشی تولیدی آنها روزی با آیفون های طراحی شده خود استیو جابز رقابت خواهد کرد.

مطالب اخیر

آمریکایی‌ها ماهانه ۴۵ ساعت پای تیک تاک هستند

کاربران آمریکایی بیشترین وقت خود را در ماه صرف شبکه اجتماعی ویدئویی چینی تیک تاک…

11 ساعت پیش

واکسن ۵۰۰ هزار دلاری سرطان ۶ سال دیگر در بازار

واکسن سرطان به قیمت ۵۰۰ هزار دلار برای هر بار تزریق تا ۶ سال دیگر…

2 روز پیش

طراحی آیفون ۱۶ بدون کلید فیزیکی

آیفون ۱۶ به کلی فارغ از کلید فیزیکی سنتی است و به جای آن دکمه…

3 روز پیش

موبایل متفاوت MIAD 01 برای دوستداران ام پی تری پلیر

برند چینی Moondrop، سازنده هدفون مانیتورینگ استودیویی{IEM} پرده از رخ اولین گوشی هوشمند خود به…

4 روز پیش

هوآوی واچ فیت ۳ کپی اپل واچ است

رندرهای جدید از هوآوی واچ فیت ۳ نشان می‌دهد برند چینی قدمی فراتر از الهام…

7 روز پیش

فراخوان ۴ هزار وانت‌ سایبرتراک به دلیل نقص در پدال گاز

تسلاموتورز مجبور به فراخوان بیش از ۴ هزار وانت سایبرتراک به دلیل نقص فنی در…

1 هفته پیش