دو برادر ایتالیایی برند استیو جابز را به نام خود سند زدند

0
588
دو برادر ایتالیایی برند استیو جابز را به نام خود سند زدند|کالاسودا

دو برادر ایتالیایی برند استیو جابز را به نام خود سند زدند|کالاسوداکالاسودا_ خبرها از ایتالیا حاکی از این است که 2 برادر ایتالیایی موفق شده اند از نام استیوجابز برای برند خود استفاده کنند . جالب است که این موضوع سال ها طول کشیده و این ایتالیایی های باهوش با اصرار فراوان این نام را به انحصار خود دراورده اند .

درواقع شرکت اپل که روی نام بنیانگذارش ؛ استیو جابز ، حساسیت زیادی دارد ، واکنش های مثبتی نسبت به این نام گذاری از خود نشان نداده است .

این دو برادر ایتالیایی  که وینچنزو و جیاکومو بارباتو نام دارند خود را از شیفتگان قدیمی استیو جابز معرفی می کنند و معتقدند ، نباید نام استیو جابز در انحصار یک فرد یا نهاد مشخص باشد . درگیری میان دو طرف در این زمینه از سال  2012  آغاز شده است. در آن زمان این دو برادر ایتالیایی متوجه شدند که نام جابز به شکل یک عنوان تجاری ثبت نشده . بنابراین تصمیم گرفتند از نام استیو جابز برای شرکت نوپای پوشاک و لباسشان استفاده کنند.

steve_jobs-brand|کالاسودااما این تازه نقطه شروع بود چرا که همانطور که انتظار می رفت، مدیران اپل از این موضوع خشمگین شده و شکایتی را علیه این دو برادر تقدیم اداره مالکیت معنوی اتحادیه اروپا کردند. اما دادگاه چنین تشخیص داد که نحوه استفاده آنها از این اسم و حتی شیوه طراحی حرف جی توسط آنها شباهتی به لوگوی اپل که یک سیب گاز زده است، ندارد و لذا اپل در دادگاه موفقیتی به دست نیاورد.

اما در نهایت این ایتالیایی های پیگیر ،  در نبرد با اپل سرانجام حرف خود را به کرسی نشاندند و استفاده از نام استیو جابز را برای شرکت خود قطعی کرده اند. این دو برادر قصد دارند تولید انواع تی شرت، شلوار و دیگر انواع البسه را با استفاده از این لوگو ادامه دهند، اما در آینده به تولید محصولات الکترونیک نیز روی خواهند آورد. آنها می گویند گوشی تولیدی آنها روزی با آیفون های طراحی شده خود استیو جابز رقابت خواهد کرد.