المپیک ژاپن به فناوری تشخیص چهره مجهز می شود

0
385
المپیک ژاپن به فناوری تشخیص چهره مجهز می شود|کالاسودا

المپیک ژاپن به فناوری تشخیص چهره مجهز می شود|کالاسوداکالاسودا_بانیان برگزاری المپیک در ژاپن اعلام کرده اند به زودی از فناوری تشخیص چهره برای برگزاری المپیک رونمایی خواهند کرد .

به نظر می رسد ژاپن قصد دارد در المپیک ۲۰۲۰  سنگ تمام بگذارد . درواقع مسئولان المپیک ژاپن قصد دارند ،خط قرمزی برای انواع متخلفان وضع کنند که عبور از آن غیر ممکن باشد .

البته این ، نخستین باری نیست که کمیته المپیک به فکر استفاده از فناوری افتاده است . پیش از این ، کمیته سازماندهی این فناوری را در المپیک  ۲۰۱۶ ریو آزمایش کرد و با موفقیت نسبی روبرو شد.

موضوعی که می تواند  برای بازیکنان و بینندگان المپیک دلگرمی و آرامش به ارمغان آورد . بر اساس خبرهایی که در نشریات معتبر ژاپن منتشر می شوند، این فناوری به شکلی جهان شمول در بسیاری از نقاط مهم و پر تردد ژاپن استفاده خواهد شد .

اما این فناوری دقیقا قرار است چه فعالیتی را انجام دهد ؟ این فناوری در تونل های ورودی ورزشگاه ها برای ورزشکاران، مقامات و روزنامه نگاران به کار می رود.  وزارت ورزش ژاپن اعلام کرده ،  قصد دارد در المپیک پیش رو  برای احراز هویت ورزشکاران و مقامات از فناوری شناسایی چهره استفاده کند و نقطه پایانی برای نگرانی های رایج قرار دهد .  لازم به ذکر است این فناوری به طور گسترده برای شناسایی چهره تماشاچیان به کار نمی رود اما تعداد افرادی که باید با این فناوری احراز هویت شوند بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر است .

باید دید بازخورد این فناوری چیست و آیا می توان امیدوار بود با کمک این نوع فناوری ها، با مشکلات امنیتی رایج در مسابقات جهانی خداحافظی کرد یا خیر .