دژفا فیشینگ ها را مهار می کند

0
194
دژفا فیشینگ ها را مهار می کند

سامانه ضد فیشینگ با عنوان دژفا این کلاهبرداری را مهار می کند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به افزایش کلاهبرداری فیشینگ از طراحی سامانه ضد فیشینگ در سپر دفاعی شبکه ملی اطلاعات با عنوان دژفا خبر داد.

محمدجواد آذری جهرمی در جمع خبرنگاران درباره اقدامات وزارت ارتباطات در خصوص افزایش امنیت و پیشگیری از کلاهبرداری‌های مالی گفت: وزارت ارتباطات با بانک مرکزی تعاملاتی داشته و همکاری داریم تا بتوانیم از کلاهبرداری‌های مالی جلوگیری کنیم؛ طراحی سامانه فیشینگ و جلوگیری از فعالیت سایت‌های تقلبی با همکاری پلیس یکی از این اقدامات است که در دستور کار قرار گرفته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه قابلیت ضد فیشینگ در شبکه ملی اطلاعات به کار گرفته شده، اظهار داشت: فیشینگ در کشور بسیار رایج شده و در همین راستا باید با آن مقابله کرد و بر همین اساس یکی از ۱۰ سامانه سپر امنیتی شبکه ملی اطلاعات با عنوان درژفا سامانه ضد فیشینگ است.

وی در خصوص کلاهبرداری با دستگاه خودپرداز تاکید کرد: یکی از شیوه‌هایی که حجم زیادی از کلاهبرداری‌های مالی را به خود اختصاص داده، کلاهبرداری با دستگاه خودپرداز و طی تماس تلفنی است؛ در این کلاهبرداری با شهروندان به بهانه دریافت جوایز تماس گرفته می‌شود و تاکید می‌شود کارت را وارد دستگاه و زبان انگلیسی انتخاب کنید و  کلاهبرداران با شگردهایی اقدام به برداشت از حساب می‌کنند.

وزیر ارتباطات ادامه داد: بانک مرکزی در این بخش باید تمهیداتی را در نظر بگیرد تا زمانی که فرد کارت را وارد دستگاه و زبان انگلیسی را انتخاب می‌کند با یک سوال انگلیسی از آن تایید گرفته شود که تا اگر فردی اصلا نحوه استفاده از دستگاه را نمی‌داند و در حال سوءاستفاده از سوی کلاهبرداران است، مورد کلاهبرداری قرار نگیرد.

فیشینگ Phishing یک روش مخرب برای دسترسی به اطلاعات بانکی افراد و سرقت اموال ایشان است. هکرها درسال های اخیر تلاش های زیادی برای به سرقت بردن موجودی حساب های کاربران اینترنت کرده اند.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها