راز بزرگ داغ شدن بیش از حد آیفون‌های سری ۱۵ پرو تیتانیومی

0
102

تعداد کاربرانی که از داغ شدن بیش از حد آیفون ۱۵ سری پرو از جنس تیتانویم شکایت دارند، روز به روز بیشتر می‌شود و حالا اینسایدر اپل یعنی مینگ-چی کو، تحلیلگر در KGI Securities دلایل نصفه نیمه‌ای را مطرح کرده است.

به گزارش کالاسودا، وی در یادداشتی{لینک}  اول از همه گناه را از سر چیپست ۳ نانومتری A17 بر می‌دارد و تاکید دارد که تراشه تایوانی تقصیری ندارد چراکه بسیار پیشرفته است.

مینگ-چی کو در نقش محقق می‌افزاید: تحقیقات به من نشان داد که مشکل گرمای بیش از حد آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس ربطی به چیپست ۳ نانومتری ساخت TSMC‌ ندارد، بلکه احتمالا به دلیل طراحی سیستم اتلاف گرما حین تلاش برای سبک کردن وزن گوشی بوده است.

نکته مهم اینکه در هر حال آلیاژ تیتانیوم روی اتلاف گرما تاثیرگذار است و اپل تلاش خواهد کرد تا به صورت نرم افزاری مشکل را به صورت محدود حل کند چرا که در واقع نمی‌تواند به طور کامل مشکل گرما در آیفون تیتانیومی را حل کند.

در واقع اپل سعی خواهد کرد با أپدیت نرم افزاری عملکرد گوشی را پایین بیاورد تا مشکل گرما بدین ترتیب مانند مسکن موقتی حل شود.

واقعیت این است که اگر اپل نتوان مشکل سری پرو را حل کند، این در فروش گوشی تاثیر گذار خواهد شد و ممکن است کل پروژه تیتانیومی را زیر سوال ببرد.

از سوی دیگر کاربران دارنده گوشی جدید اپل در فوروم‌ها بحث‌های زیادی را مطرح کرده‌اند که ممکن است به این نتیجه برسیم که اپل در ساخت آیفون تیتانیومی برای هر منطقه و بازار از پد و مواد خنک کننده متفاوتی استفاده کرده است که اگر چنین چیزی صحت داشته باشد، قطعا یا باید فراخوان بازگرداندن گوشی را صادر کند و یا اینکه در ساخت گوشی‌های جدید رفع عیب کند که در هر حال به ضرر دارندگان کنونی خواهد شد، چراکه گوشی‌هایشان درست نخواهد شد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها