راه‌اندازی تاکسی خودران اتوایکس در چین با همکاری فیات کرایسلر

0
338

فیات کرایسلر اتومبیلز (Fiat Chrysler Automobiles) قصد دارد یک سرویس تاکسی رباتی را در چین راه اندازی کند. خودروساز اهل دیترویت ایالات متحده آمریکا در زمینه‌ی اتومبیل‌های خودران کمتر از رقبا موفق بوده و اینک به فکر تغییر است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از theverge، کمپانی فیات کرایسلر اتومبیلز یکی از سه خودروسازان بزرگ دیترویت، با استارتاپ چینی اتوایکس/ AutoX برای استقرار تاکسی‌های رباتی در چین در اواخر سال جاری همکاری می‌کند.

این جدیدترین اقدام فیات کرایسلر FCA برای ایجاد شبکه گسترده‌ای برای تأمین کنندگان خودروهای خودمختار است و تلاش می‌کند از رقبای خود پیشی بگیرد.

استارتاپ چینی اتوایکس که در هنگ کنگ مستقر است اعلام کرده که سخت افزار و نرم افزار خودران خود را در یک مینی ون Pacifica کرایسلر ادغام خواهد کرد. پیش از این وایمو (waymo) شرکت مستقل با مالکیت شرکت آلفابت نیز با همکاری با فیات کرایسلر اولین محصول خودران را بر پایه مینی ون Pacifica معرفی کرده بود.

FCA و AutoX می گویند که قصد دارند در نیمه اول سال 2020  یک سرویس تاکسی رباتی را در چندین شهر چین از جمله شنزن و شانگهای راه اندازی کنند.

اتوایکس به عنوان یکی از استارتاپ های وسایل نقلیه خودران در ایالات متحده و چین بسیار مشهور نیست. این شرکت در سال 2016 توسط Jianxiong Xiao، متخصص یادگیری سه بعدی، دید رایانه‌ای و رباتیک تأسیس شد. از آن زمان، اتوایکس چندین سرمایه گذار مشهور از جمله گروه موتور دانگ فنگ چین و غول تجارت الکترونیک Alibaba را به خدمت گرفته است.

دسامبر گذشته، اتوایکس متقاضی تست وسایل نقلیه خودران بدون راننده و پشتیبانی انسانی در کالیفرنیا بود، اولین شرکتی که بعد از Waymo در این راستا اقدام کرده است. (DMV مجوز آزمایش رانندگی خودران Waymo را اعطا کرده است، اما هنوز گواهی AutoX را ارائه نکرده است).

این توافق نامه نمونه دیگری از ایجاد روابط عمیق اتوایکس چین با FCA است که دارای بزرگترین بازار خودرو در جهان است.

این شرکت اخیراً از سرمایه گذاری مشترک با Foxconn، سازنده آیفون، برای توسعه وسایل نقلیه برقی در بازار چین خبر داد.

FCA، که نام تجاری خود را از وسایل نقلیه و همچنین جیپ و داج  می‌سازد، در توسعه خودروهای الکتریکی EV و خودران AV از رقبای خود عقب مانده است. این شرکت اخیراً ادغام خود را با خودروساز فرانسوی PSA Group اعلام کرده است، که باعث می‌شود اتومبیل‌هایی با مارک‌های پژو و سیتروئن ارائه دهد.

FCA به جای اینکه مبلغ هنگفتی را به پروژه‌های پرهزینه اتومبیل‌های خودران صرف کند تصمیم گرفته است تا با سایر خودروسازان همکاری کند. این شرکت یکی از اعضای گروه رانندگی خودران BMW و Intel است و برای آزمایش فن آوری خودران در وسایل نقلیه تجاری با استارتاپ کالیفرنیا Aurora  نیز همکاری می‌کند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها