رد پیشنهاد خرید نوکیا و اریکسون توسط دولت آمریکا علیه هواوی

0
515
رد پیشنهاد خرید نوکیا و اریکسون توسط دولت آمریکا علیه هواوی

کاخ سفید از ایده خرید نوکیا و اریکسون برای مقابله با هواوی صرف نظر می‌کند.

به گزارش کالاسودا و نقل از Gadgetsnow، معاون رئیس جمهور آمریکا، مایک پِنس و مشاور عالی اقتصادی کاخ سفید، پیشنهاد دادستان کل، «ویلیام بار» مبنی بر خرید 2 کمپانی برای مقابله با شرکت هواوی را رد کردند.

پیشنهاد «بار» این بود که آمریکا و متحدانش باید سهام شرکت فنلاندی نوکیا و شرکت سوئدی اریکسون را خریداری کنند تا با استفاده از آنها با برتری هواوی در تکنولوژی 5G مقابله کنند.

لَری کودلاو، از مشاوران اقتصادی کاخ سفید اعلام کرد که دولت آمریکا از قبل رابطه‌ی نزدیکی با شرکت‌های نوکیا و اریکسون داشته و بدون کمک آنها، قادر به تکمیل کردن زیر ساخت‌های 5G نبوده است.

البته او اشاره کرد دولت آمریکا در کار خرید و فروش کمپانی‌های داخلی و خارجی وارد نخواهد شد، هر چند که مانعی هم برای این کار وجود ندارد.

مایک پنس هم در مصاحبه‌ای با CNBC اعلام کرد با تمام احترامی که برای ویلیام بار قائل است، دولت آمریکا قرار است طبق گفته‌های آجیت پای، کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا پیش برود.

آجیت پای عقیده دارد با باز کردن دسترسی کمپانی‌های بیشتر و به وجود آوردن بازار آزاد، شرکت‌های آمریکایی در زمینه‌ی 5G پیشرو خواهند بود.

شرکت‌های نوکیا و اریکسون روی هم، سهامی به ارزش 53 میلیارد دلار دارند و مشخص نیست دولت آمریکا حتی در صورت تمایل، قادر به خرید چه میزان از سهام آنها خواهد بود.

پیشتر، در بیانیه‌ای بسیار عجیب که نشان می‌داد آمریکا تا چه حد با شرکت هواوی دشمنی دارد، ویلیام بار اظهار نظر کرده بود که دولت آمریکا باید با شرکت‌های نوکیا و اریکسون همکاری مستقیم داشته باشد.

وی گفت دولت آمریکا قادر به کنترل سهام این شرکت‌ها هم به صورت مستقیم و هم به صورت غیر مستقیم و از طریق متحدانش خواهد بود.

او اضافه کرده بود که با تحت اختیار گرفتن این شرکت‌ها، آمریکا قادر خواهد بود در زمینه‌ی تکنولوژی همواره در موضع قدرت باقی بماند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها