رد گوشی Freedom Phone توسط کارشناسان امنیتی

0
287

گوشی Freedom Phone هفته گذشته با شعار “حفظ حریم خصوصی و آزادی بیان” رونمایی شد؛ اما کارشناسان امنیتی آن را رد کردند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از cnet، گوشی جدیدی Freedom Phone ادعا دارد که “آزادی بیان و حفظ حریم خصوصی” را بیش از هر چیز در اولویت قرار می دهد. با مطالعه وب سایت آن مشخص است این گوشی با اهداف سیاسی همراه است.

در ویدئوی راه اندازی، اریک فینمن، “میلیونر بیت کوین” اعلام کرد که بودجه تلفن را تأمین می‌کند.

او ادعا می‌کند که سیستم عامل آزادی Freedom Phone از حریم خصوصی شما محافظت می‌کند و با سیاست‌های شرکت‌های بزرگ فناوری مانند گوگل مخالف است.

این گوشی با مارک محافظه کارانه سیاسی خود به بازار عرضه شده است و به نظر می‌رسد تنها برای سودآوری و اهداف سیاسی تولید شده است.

Freedom Phone چیست؟

این یک گوشی جدید است که ادعا می‌کند از حریم خصوصی شما محافظت می‌کند و بدون سانسور در دستگاه اجازه آزادی بیان می‌دهد.

فینمن در ویدئوی تبلیغاتی خود می‌گوید که Freedom Phone “همه کارهایی را که تلفن کنونی شما انجام می‌دهد به جز سانسور یا جاسوسی را به خوبی اجرا خواهد کرد.”

Freedom Phone دارای این شعار است: ” این گوشی توسط محافظه کاران برای محافظه کاران ساخته شده است.”

به نظر می‌رسد این گوشی توسط یک شرکت چینی به نام Umidigi ساخته شده که در شهر شنژن قرار دارد. فینمن در مصاحبه‌ای با The Daily Beast تأیید کرد که Umidigi گوشی Freedom Phone را ساخته است اما مشخص نکرد که از کدام طراحی گوشی Umidigi استفاده شده است.

آیا Freedom Phone واقعاً کار می‌کند؟

مشخص نیست. در ویدئوی وب سایت، گوشی در تمام مدت خاموش است که نشان می‌دهد که نرم افزار آن آماده نیست.

قیمت Freedom Phone چقدر است؟

500 دلار که با قیمت Galaxy A52 5G، Google Pixel 4A 5G و iPhone XR برابر است.

آیا Freedom Phone کلاهبرداری است؟

فینمن توضیح نداده که گوشی Freedom Phone چگونه کار کرده و از حریم خصوصی یا آزادی بیان شما محافظت می‌کند. علی رغم ادعاها، جزئیات اصلی فنی و نرم افزاری Freedom Phone ارائه نشده است. بنابراین بهتر است فعلاً محتاط باشید.

چه چیزی باعث امنیت بیشتر Freedom Phone می‌شود؟

فینمن می‌گوید که گوشی، برنامه‌ها و یا مکان شما را ردیابی نمی‌کند، اما روش آن را توضیح نداده است. سیستم عامل Freedom دارای یک محافظ حریم خصوصی امنیتی به نام Trust است اما هیچ جزئیاتی در مورد آن منتشر نشده است. مشخص نیست که سیستم عامل Freedom مبتنی بر اندروید است یا خیر.

Freedom Phone روی چه حامل‌هایی کار می‌کند؟

وب سایت Freedom Phone اعلام کرد که با “Verizon، AT&T، T-Mobile & Sprint و سایر شرکتهای داخلی و بین المللی” کار خواهد کرد.

Freedom Phone چه زمانی در دسترس است؟

در ماه آگوست 2021. اما اکنون می‌توان آن را سفارش داد.

از کجا می‌توان Freedom Phone را خریداری کرد؟

فقط در وب سایت Freedom Phone.

Freedom Phone چه برنامه‌هایی را اجرا می‌کند؟

این گوشی آیکون‌هایی را برای Parler، NewsMax، OANN، Rumble، مرورگر وب DuckDuckGo و پیام‌های رمزگذاری شده تلگرام نشان می‌دهد. اما مشخص نیست که آیا این گوشی سایر اپ های اجتماعی و … را نیز اجرا می‌کند یا خیر؟

مشخصات گوشی Freedom Phone چیست؟

این گوشی دارای صفحه نمایش 6 اینچی لبه به لبه است. در این ویدئو، هرگز صفحه نمایش فعال شده روی سیستم عامل Freedom نشان داده نشد. عکس‌ها یک سینی دو سیم کارته را نشان می‌دهد که دارای یک بخش برای ذخیره سازی قابل ارتقا است. بقیه شخصات تنها ادعای سازنده است.

آیا Freedom Phone با گوشی‌های هوشمند  برتر قابل مقایسه است؟

طبق ویدئو ، این گوشی بالارده نیست؛ دوربین سلفی آن دارای طراحی قطره‌ای است؛ که گوشی های اندرویدی سه سال پیش به این صورت طراحی می‌شدند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها