رشته بازی سازی در دانشگاه تگزاس

0
613

دنیای بازی‌های ویدیویی همیشه در حال تغییر است، به همین دلیل دانشگاه‌هایی هم که این رشته را تدریس می‌کنند، ناچارند با آن تغییر کنند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از venturebeat، تدریس این گونه مباحث در دانشگاه از این رو سخت است که این رشته هنوز نو پا است و هر روزه هم تغییر می‌کند و دانشجویان این رشته‌ها باید همه چیز از طراحی بازی، برنامه نویسی موتور بازی تا طراحی بصری و صدا را آموزش ببینند، مخصوصا اگر می‌خواهند به صورت مستقل به بازی سازی بپردازند.

ما در این مقاله صحبتی با شخص دورین لورِنزو، دستیار معاون بخش طراحی و تکنولوژی های خلاقانه‌ی دانشگاه تگزاس داشتیم تا ببینیم که این دانشگاه چگونه در راستای هدف مدرن کردن این بخش از دانشگاه خود گام برداشته است.

به گفته‌ی دورین لورنزو، دانشگاه تگزاس، دانشگاهیی بسیار قدیمی و با سابقه است. این دانشگاه از سال 1992 یک بخش طراحی داشته است که در دانشکده‌ی هنر و تاریخ این دانشگاه واقع بوده است.

برای سال های متمادی، شخص داگ دِمستِر به عنوان معاون این دانشگاه فعالیت می‌کرده است.

این شخص متوجه شده بود دانشگاه تگزاس در طول 20 سال گذشته در حال از دست دادن شاگردان خود بوده است.

از همین رو، دانشگاه شروع به امتحان کردن ایده های خلاقانه برای جذب دانش جویان مختلف کرد.

7 سال پیش، این دانشگاه دوره‌ی بازی های ویدیوی خود را به کمک دانشکده های ارتباطات، علوم کامپیوتر و هنر، راه اندازی کرد.

پس از آن هم این دوره‌ی نو پا، بب ایجاد یک دوره ی رسمی کارشناسی در رشته‌ی تکنولوژی هنر و سرگرمی تبدیل شد. این دوره شامل بخش های مختلفی نظیر بازی سازی، انیمیشن و تکنولوژی های خلاقانه می‌شود.

چند سال بعد، این دانشگاه تصمیم به احداث دانشکده ای کاملا جدید گرفت. هدف این دانشکده این بود که دانشجویان و فارغ التحصیلان را با شرایط بازار کار و دنیای بیرون دانشگاه آشنا کند.

به طور معمول وقتی شما به کسی می‌گویید که قصد تحصیل در رشته‌ی هنر را دارید، اولین تصور ذهنی آنها این است که شما یک کارگر رستوران از آب در خواهید آمد که در زباله دانی کوچه‌ی پشتی این رستوران زندگی می‌کند و والدینش به طور کامل از او قطع امید کرده‌اند! هدف احداث این دانشکده دقیقا از بین بردن این تصور و روشن کردن مسیر دانشجویان بود.

امروزه این دانشگاه جزء بزرگ ترین دانشگاه های مقطع کارشناسی محسوب می‌شود و همچنان روند رو به رشد خود را حفظ کرده است.

مدیر قبلی این دانشکده به تازگی بازنشسته شده است و اکنون دانشگاه به دنبال جایگزینی برای او می‌گردد که درک عمیقی از دنیای بازی های ویدیویی داشته باشد و از تاثیرات جهان پیرامون روی این رشته آگاه باشد تا به این ترتیب این دانشگاه روند رو به رشد خود را ادامه داده و این رشته را به بروز ترین شکل ممکن به دانشجویان تدری کند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها