رقابت کامپیوتر های شخصی با PS5 و Xbox Series X

0
1312

حضور کامپیوترهای شخصی ماژولار و مشابه کنسول در نمایشگاه CES 2020 پر رنگ‌تر از همیشه بود.

به گزارش کالاسودا و نقل از The Verge، ژانویه‌ی هرسال، جهان پی سی یک هفته‌ی کامل را در نمایشگاه CES صرف نمایش انواع پردازنده‌ جدید، کارت گرافیک‌، نمایشگر و هر چیز دیگری به‌عنوان خوراک گیمرهای تشنه‌ی قدرت کامیپوترمی‌کند.

معمولاً همیشه این نمایش‌ها در جهانی کاملاً مستقل از دنیای کنسول‌ها رخ می‌دهد و هیچ‌چیزی، حتی محدودیت مالی گیمرها هم نمی‌تواند از خلاقیت و سرکشی این محصولات جدید جلوگیری کند. با این حال امسال شرایط کمی فرق کرد.

عرضه‌ی نسل جدید کنسول‌های Xbox و Playstation در سال پیش رو، حال و هوای نمایشگاه امسال را به شکلی زیر و رو کرده بود که همه ی محصولات نمایشگاه را تحت الشعاع خود قرار داده بود.

عرضه‌ی نسل جدید کنسول‌ها به معنای بهبود کیفیت بازی است و ازآنجاکه بازی‌های مدرن همیشه به‌طور هم‌زمان برای کنسول‌ها و کامپیوترها توسعه داده می‌شوند، می‌توان با قاطعیت گفت که کیفیت بازی‌های کامپیوتری هم تحت تأثیر این پیشرفت قرار خواهد گرفت.

بااینکه این موضوع بسیار مثبتی محسوب می‌شود، نمی‌توان سایه‌ی سنگین کنسول‌ها را روی صنعت بازی در سال 2020 نادیده گرفت.

صنعت بازی و تکنولوژی اکنون در فاصله‌ی چند ماه از عرضه‌ی کنسول‌های نسل جدید در وضع عجیبی قرار دارد و تا زمان عرضه‌ی این کنسول‌ها نمی‌توان هیچ نتیجه‌گیری در مورد قدرت نسل‌های جدید پردازنده‌ها انجام داد.

البته این به این معنی نیست که صنعت بازی‌های کامپیوتری حضور کمرنگی در این نمایشگاه دارد و یا عقب‌نشینی کرده است. در حقیقت ما شاهد اقدامی جالب از سوی شرکت‌های Alienware و Razer بودیم.

این شرکت‌ها سعی کرده‌اند با طراحی کامپیوترهایی جمع‌وجور مشابه کنسول‌ها، دارندگان کنسول‌های شخصی را به سمت دنیای بازی‌های کامپیوتری بکشانند.

شاید در ابتدای این نسل از کنسول‌های بازی و حتی با ورود کنسول‌های میان رده، کامپیوترها همیشه از کنسول‌ها سرتر بوده باشند، اما در طول چند سال گذشته، کنسول‌ها با ایده‌های خلاقانه‌ی خود مثل نینتندو سوییچ، ازلحاظ موفقیت و محبوبیت به‌پای کامپیوترها رسیده‌اند.

کنسول‌ها و کامپیوترها اکنون از همیشه به هم نزدیک‌تر هستند.

در نمایشگاه امسال، کمپانی AlienWare به همراه طرح مفهومی کنسول دستی خود ظاهر شد، درحالی‌که شرکت‌های Razer و Intel کامپیوترهای آماده‌ی خود را در همه‌ی ابعاد عرضه کردند.

کمپانی Origin هم از نسخه‌ی جدید کامپیوتر Big O رونمایی کرد که مشخصات سخت‌افزاری مشابه کنسول‌های PS4 Pro یا Xbox One S را در خود جای‌داده است.

 

البته مشخص است که خود این کمپانی‌ها هم می‌دانند تعداد خریداران این‌گونه محصولات قطعاً بسیار محدود خواهد بود.

در حقیقت محصولات مفهومی ازاین‌دست، بیشتر از اینکه هدف تجاری داشته باشند، تلاش‌های شرکت‌های سازنده برای پیش‌بینی آینده‌ی این صنعت را نشان می‌دهند.

تمام این موارد نشان نمی‌دهد که این شرکت‌ها قصد دارند دنیای کامپیوترهای مخصوص بازی را به سمت تبدیل‌شدن به کنسول‌ها ببرند.

حقیقت این است که با آغاز نسل جدید کنسول‌های بازی، بسیاری از دارندگان کنسول هم به فکر ارتقاء کنسول خود خواهند افتاد.

پس چه زمانی از این بهتر که تولیدکننده‌ها به این بازی بازان یادآور شوند که کامپیوترهای بازی صرفاً به شکل کیس‌های بزرگ و زشت و پر سر و صدا نیستند؟

شاید درگذشته بازی بازان کنسول و کامپیوتر در دنیایی مجزا زندگی می‌کردند و هرکدام روی پلتفرم دلخواه خودشان پیش می‌رفتند، اما با باریک‌تر شدن مرز بین کامپیوترها و کنسول‌ها، ممکن است خیلی از کنسول بازها به فکر تهیه‌ی یک کامپیوتر بیفتند و بالعکس.

شاید نتوان آینده‌ی صنعت بازی را از همین‌الان تا 5 سال دیگر پیش‌بینی کرد، اما چیزی که مشخص است این است که دستگاه‌هایی مثل همین Project UFO شرکت  Alienware، می‌توانند بسیار موفق عمل کنند.

هر چه باشد داشتن یک کامپیوتر قدرتمند که بتوانید آن را در کیف‌دستی خود جابجا کرده و در هر زمان که اراده کنید با آن بازی کنید، ایده‌ی جذابی به نظر می‌رسد.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها