چطور رمز عبور ادمین را در ویندوز 10 بازیابی کنیم؟

0
1147
چطور رمز عبور ادمین را در ویندوز 10 بازیابی کنیم؟

به طور کلی هر کامپیوتر یک کاربر دارد که به عنوان نفر اصلی آن شناخته شده و به آن ادمین گفته می شود. فراموش کردن رمز عبور ادمین در ویندوز 10 می توانید مشکل بزرگی را ایجاد کنید. در نتیجه باید رمز عبور ادمین را همواره به خاطر داشته باشید و امروز قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که اگر این رمز عبور فراموش شد، چطور رمز عبور ادمین را در ویندوز 10 بازیابی کنیم

ادمین ویندوز 10 چه کسی است؟

ادمین را می توان مسئول تمام اتفاقات ویندوز دانست. این موضوع البته تنها مربوط به ویندوز 10 نیست و در نسخه های دیگر انیز وجود دارد. ویندوز 10 اجازه دو نوع حساب کاربری را در اختیار قرار می دهد. حساب کاربری ادمین و حساب کاربری استاندارد این دو نوع به شمار می رود. نسخه استاندارد این حساب کاربری به کاربران اجازه دسترسی به دستگاه و نرم افزار ها را می دهد اما نمی توانند تغییری در آن ایجاد کنند. در حالی که توسط حساب کاربری ادمین می توان تمام جزییات ویندوز دسترسی پیدا کرد.

برای یک ویندوز شخصی، به طور کلی فردی که ویندوز را راه اندازی می کند ادمین به شمار می رود اما در سیستم های اداری و تجاری شرایط کمی متفاوت است و ممکن است به تمام قابلیت های ویندوز دسترسی نداشته باشید و حساب کاربری استاندارد در اختیار کارمندان قرار گیرد.ادمین ویندوز 10 چه کسی است؟

چطور متوجه شویم ادمین ویندوز 10 هستیم؟

برای این موضوع که متوجه شویم سطح دسترسی به ویندوز 10 شما چگونه است. برای این کار باید در بخش تنظیمات رفته و در بخش حسب های کاربری یا همان Accounts به بررسی این موضوع بپردازید. در این بخش در کنار نام کاربری شما سطح دسترسی نیز نمایش داده می شود که شما اکانت استاندارد دارید یا از اکانت ادمین بهره می برید.

آیا می توانیم رمز عبور ادمین را در ویندوز 10 ریست کنیم؟

امکان ریست کردن و بازیابی رمز عبور ادمین توسط برخی نرم افزار های وجود دارد. البته برای استفاده از آن ها باید حساب کاربری استاندارد داشته تا از این طریق امکان بازیابی رمز را بررسی کنیم. البته این موضوع را در نظر داشته باشید که این نرم افزار ها قابلیت بازیابی تمام رمز ها را ندارند و ممکن است به دلیل تخلف در بازیابی رمز ادمین مشکلاتی برای کاربر ایجاد شود. در میان این نرم افزار های می توان به Ophcrack اشاره کرد.

اگر رمز عبور ادمین را فراموش کردیم باید…

اگر به عنوان ادمین ویندوز باشیم راه هایی وجود دارد رمز عبور ادمین را در ویندوز 10 بازیابی کنیم

اگر ادمین ویندوز هستید و رمز را فراموش کرده باشید می توانید از طریق password reset disk رمز عبور خود را به سادگی تغییر دهید، البته برای این روش نیاز  دارید که اکانت مایکروسافت داشته باشید.

روش دیگری که وجود دارد این موضوع است که تعدادی از پسورد هایی که فکر می کنید درست است را امتحان کنید. اگر نتیجه ای به دست نیامد، گزینه فراموشی رمز عبور را انتخاب کنید. در این بخش از شما تعدادی سوال امنیتی پرسیده می شود که باید به آن ها پاسخ درست دهید. پس از این مرحله پس از گذر از مراحل تاییدیه رمز عبور جدید برای شما ارسال می شود.

با استفاده از این روش های می توان به بازیابی رمز عبور خود پرداخت اما اگر به فردی که ویندوز را راه اندازی کرده دسترسی ندارید و سیستم کامپیوتری خود را به صورت دست دوم خریداری کرده باشید تنها راهی که وجود دارد نصب یک ویندوز جدید است و پس از آن بتوان به وِیژگی های دیگر ادمین دسترسی پیدا کرد.چطور رمز عبور ادمین را در ویندوز 10 بازیابی کنیم؟

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها